Verminderde performance IPsec en voice verkeer

— Afmelding dinsdag 7 Mei 2024 19:15 uur —
Business check zijn positief bevonden.

Een RfO zal, wanneer beschikbaar, worden gepubliceerd in de kennisdatabase.

— Update bericht dinsdag 7 Mei 2024 13:35 uur —
Engineers melden dat er een wijziging is doorgevoerd in het netwerk waarna herstel wordt gemeld.
Business checks worden uitgevoerd om volledig herstel te bevestigen.

Rond 16:00 uur worden de resultaten in een update gemeld.

— Update bericht dinsdag 7 Mei 2024 09:30 uur —
Engineers melden het telefonieplatform te hebben uitgesloten als mogelijke oorzaak.
Er wordt contact gezocht met de operator waarmee de issues worden ervaren.

Voor de IPsec performance problemen melden engineers meer informatie vanuit klantlocaties nodig te hebben voor verder onderzoek.
We willen je daarom vragen een ticket aan te maken of te updaten met hierin een wireshark trace vanaf de klantlocatie.

Een volgende update volgt wanneer er nieuwe informatie beschikbaar is.

— Update bericht maandag 6 Mei 2024 16:15 uur —
Engineers melden na onderzoek geen directe oorzaak te kunnen vinden binnen het netwerk.
Het onderzoek naar de grondoorzaak gaat echter onverminderd door.

Een volgende update volgt morgenochtend rond 10:00 uur of eerder wanneer beschikbaar.

— Update bericht maandag 6 Mei 2024 15:20 uur —
Engineers melden nog bezig te zijn met het onderzoek en hebben de grondoorzaak nog niet gevonden.

Een volgende update volgt rond 16:00 uur na de business call welke om 15:30 uur start.

— Update bericht maandag 6 Mei 2024 13:45 uur —
De titel van dit bericht is geüpdatet in verband met de ervaren impact op voice.
Deze kan door eindgebruikers ervaren worden  wanneer er geen KPN Partner Network verbinding wordt gebruikt, ook zonder IPsec te gebruiken.

— Update bericht maandag 6 Mei 2024 13:00 uur —
Onderzoek is nog volop gaande, er is extra expertise ingeschakeld.
Indien eindgebruikers via IPsec gebruik maken van ons telefonieplatform kunnen zij registratie- en audio- en bereikbaarheidsproblemen ervaren.

Volgende update wordt omstreeks 15:00 verwacht.

— Oorspronkelijk bericht maandag 6 Mei 2024 10:00 uur —
Momenteel ervaren onze engineers een verhoogd call aanbod van connectiviteit issues welke enkel gerelateerd lijken te zijn aan IPsec verkeer.
Wanneer klachten worden ervaren vernemen wij dit graag via onze gebruikelijk ingang. Vermeld hierbij source als destination en indien mogelijk logging.
Wij houden je op de hoogte.


Getroffen diensten:

HIP KPN EEN KPN Fiber (FTTO, WEAS) KPN FttH KPN xDSL