— Update maandag 19 maart 2024 om 10:50 uur — De leverancier gaat om 12.00 een herstart doen. Gebruikers kunnen tijdens de herstart uitgelogd worden en mogelijk tijdelijk geen gebruik...
— Update maandag 19 maart 2024 om 10:50 uur —
De leverancier gaat om 12.00 een herstart doen. Gebruikers kunnen tijdens de herstart uitgelogd worden en mogelijk tijdelijk geen gebruik maken van de applicatie.
—Oorspronkelijk bericht maandag 19 maart 2024 om 10:40 uur —
Engineers ontvangen meldingen dat de KPN Een Receptionist+ niet beschikbaar is en/of traag functioneert.
Leverancier is aangestuurd voor onderzoek en herstel
Volgende update volgt rond 12:00 uur.
—Afmelding zaterdag 16 maart 2024 10:55— De situatie is stabiel en er zijn geen nieuwe issues ontstaan. De storing is bij deze afgemeld — Update 16 maart 2024 05:00 —...
—Afmelding zaterdag 16 maart 2024 10:55—
De situatie is stabiel en er zijn geen nieuwe issues ontstaan.
De storing is bij deze afgemeld
— Update 16 maart 2024 05:00 —
De leverancier heeft apparatuur een reset gegeven waarna de impact is weggenomen.
De businesschecks zijn positief.
Zowel wij als de leverancier monitoren de situatie.
Volgende update volgt om 10:00.
— Oorspronkelijke melding 16 maart 2024 03:30 —
Engineers constateren een onderbreking in het netwerk.
Hierdoor kan de internet verbinding mogelijk niet beschikbaar zijn.
De leverancier is aangestuurd ter onderzoek.
– Afmelding vrijdag 15 maart 2024 16:45 – Mitigerende maatregelen zijn bekend. Indien nog impact ervaren wordt kan er contact met support afdeling opgenomen worden middels ticket met relevante informatie....
– Afmelding vrijdag 15 maart 2024 16:45 –
Mitigerende maatregelen zijn bekend. Indien nog impact ervaren wordt kan er contact met support afdeling opgenomen worden middels ticket met relevante informatie.
Onderzoek naar onderliggende oorzaak zal buiten deze melding worden voortgezet.
– Update vrijdag 15 maart 2024 12:45 –
Engineers ontvangen meldingen dat verkeer over IPSec weer mogelijk is na opnieuw opbouwen tunnel.
In gevallen waarbij er constant verkeer aangeboden wordt kan een lopende sessie herstel in de weg zitten.
Wij ontvangen dan graag een ticket met specifieke source waar vanuit het verkeer geïnitieerd wordt.
– Oorspronkelijk bericht vrijdag 15 maart 2024 12:23 –
Engineers ontvangen meldingen dat verkeer over IPSec op de VDOM omgevingen mogelijk niet functioneert.
Engineers zijn inmiddels onderzoek gestart. Informatie is welkom middels ticket inclusief src & dst ip adressen.
— Afmelding maandag 11 maart 2024 om 11:00 uur — De leverancier meldt de storing te hebben opgelost, business checks zijn uitgevoerd ter bevestiging van herstel. —Oorspronkelijk bericht maandag 11...
— Afmelding maandag 11 maart 2024 om 11:00 uur —
De leverancier meldt de storing te hebben opgelost, business checks zijn uitgevoerd ter bevestiging van herstel.
—Oorspronkelijk bericht maandag 11 maart 2024 om 10:10 uur —
Engineers ontvangen meldingen dat de HIP Receptionist+ niet beschikbaar is.
Leverancier is aangestuurd voor onderzoek en herstel
Volgende update volgt rond 11:30 uur.
— Afmelding bericht 15:45 uur — Engineers melden dat alle gemelde impact is weggenomen . Hierbij wordt deze melding ook gesloten. — Update Bericht woensdag 6 maart 2024 10:50 uur...
— Afmelding bericht 15:45 uur —
Engineers melden dat alle gemelde impact is weggenomen .
Hierbij wordt deze melding ook gesloten.
— Update Bericht woensdag 6 maart 2024 10:50 uur —
Engineers hebben de oorzaak gevonden en melden herstel te zien in geregistreerde toestellen vanaf 10:40 uur.
Voor nog niet herstelde registraties kan een herstart van het toestel of voice-applicatie benodigd zijn.
Engineers houden de registraties in verscherpte monitoring.
—Oorspronkelijk bericht woensdag 6 maart 2024 10:25 uur—
Onze engineers hebben geconstateerd dat een beperkt aantal geregistreerde toestellen hun registratie hebben verloren.
Wanneer klanten melden dat toestellen geen registratie meer hebben adviseren wij om het eerst van een herstart te voorzien.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel
– Afmelding bericht donderdag 8 maart 2024 – Engineers melden dat de dienstverlening is hersteld na de release van gisteren. De achterstanden zijn weggewerkt, deze melding wordt hierbij gesloten. –...
– Afmelding bericht donderdag 8 maart 2024 –
Engineers melden dat de dienstverlening is hersteld na de release van gisteren.
De achterstanden zijn weggewerkt, deze melding wordt hierbij gesloten.
– Oorspronkelijk bericht woensdag 7 maart 2024 –
Engineers melden dat het momenteel niet mogelijk is om bestellingen m.b.t. Teams Bellen op te kunnen leveren.
De vermoedelijke oorzaak is gevonden, en zal worden opgelost met de nieuwe release van vanavond.
Uitgevallen orders zullen met de backlog worden weggewerkt zodra dit mogelijk is.
De volgende update komt morgenochtend rond 09:00, na de release is uitgevoerd.
– Afmelding bericht dinsdag 5 maart 2024 – De achterstanden zijn volledig weggewerkt, de vertragingen bij levering zijn hiermee niet langer aanwezig. Deze melding wordt hierbij gesloten. – Oorspronkelijke melding...
– Afmelding bericht dinsdag 5 maart 2024 –
De achterstanden zijn volledig weggewerkt, de vertragingen bij levering zijn hiermee niet langer aanwezig.
Deze melding wordt hierbij gesloten.
– Oorspronkelijke melding maandag 4 maart 2024 –
Vanwegen achterstanden in de mobiele leverstraat van afgelopen vrijdag 1-03-2024 ervaren wij momenteel vertraging bij het opleveren van mobiele diensten.
Dit zorgt voor vertraging bij opleveren van:
Porteringen
Upgrades
Nieuwe nummers
Heractivaties
Deze melding zal worden gesloten wanneer de achterstanden zijn weggewerkt.
— Afmelding donderdag 29 februari 2024 09:15 uur — Engineers hebben herstel uitgevoerd en bevestigd. — Oorspronkelijk bericht donderdag 29 februari 2024 08:35 uur — Engineers melden problemen met bellen...
— Afmelding donderdag 29 februari 2024 09:15 uur —
Engineers hebben herstel uitgevoerd en bevestigd.
— Oorspronkelijk bericht donderdag 29 februari 2024 08:35 uur —
Engineers melden problemen met bellen en gebeld worden met VAMO gebruikers.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek.
Wij houden je op de hoogte.
— Afmelding woensdag 28 februari 2024 12:40uur — De leverancier meldt de storing te hebben opgelost, business checks zijn uitgevoerd ter bevestiging van herstel. —Update bericht woensdag 28 februari 2024...
— Afmelding woensdag 28 februari 2024 12:40uur —
De leverancier meldt de storing te hebben opgelost, business checks zijn uitgevoerd ter bevestiging van herstel.
—Update bericht woensdag 28 februari 2024 12:00 uur—
Leverancier is bezig met herstel. Volgende update volgt rond 14.00
—Oorspronkelijk bericht woensdag 28 februari 2024 10:05 uur—
Engineers ontvangen meldingen dat de HIP Receptionist+ niet beschikbaar is.
Leverancier is aangestuurd voor onderzoek en herstel
Volgende update volgt rond 12:00 uur.
—Afmelding woensdag 28 februari 2024 16:40 uur— Uitgevoerd business check zijn positief en bevestigen volledig herstel. Uit nader onderzoek blijkt het VaMo-Voicemail probleem niet gerelateerd te zijn aan de grondoorzaak...
—Afmelding woensdag 28 februari 2024 16:40 uur—
Uitgevoerd business check zijn positief en bevestigen volledig herstel.
Uit nader onderzoek blijkt het VaMo-Voicemail probleem niet gerelateerd te zijn aan de grondoorzaak van dit incident en ondervinden slechts een zeer beperkt deel van de gebruikers deze problemen.
Het VaMo-Voicemail probleem is opgenomen in onze mobiele known issuelijst waar de voortgang in is te volgen.
Een RfO wordt, indien beschikbaar, in de kennisdatabase geplaatst.
Hierbij wordt deze melding gesloten.
—Update bericht woensdag 28 februari 2024 09:55 uur—
De eerste business checks ten behoeve van herstel zijn positief. Verdere checks worden uitgevoerd.
Indien je nog impact ervaart op de dienstverlening, ontvangen we hier graag een ticket over.
VaMo-Voicemail berichten tot 27 februari 2024 18:15 uur zijn beschikbaar om af te luisteren.
Er worden vanavond onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd om alle berichten beschikbaar te maken.
Indien er nieuw ingesproken berichten worden ontvangen zullen eindgebruikers hierover een notificatie ontvangen, maar kunnen deze momenteel niet worden beluisterd.
Een volgende update wordt rond 16:30 uur verwacht of eerder indien beschikbaar.
—Update bericht woensdag 28 februari 2024 08:25 uur—
Engineers melden herstelwerkzaamheden succesvol te hebben uitgevoerd met uitzondering van de VaMo-Voicemail dienst.
Het onderzoek naar de VaMo-Voicemail dienst gaat verder. Business checks worden momenteel uitgevoerd.
Graag ontvangen we feedback in lopende tickets of herstel is bereikt.
Een volgende update wordt rond 10:30 uur verwacht of eerder indien beschikbaar.
—Update bericht dinsdag 27 februari 2024 19:10 uur—
Engineers melden herstelwerkzaamheden voor toestel provisioning en Flexible seating te hebben uitgevoerd.
Graag ontvangen we feedback in lopende tickets of herstel is bereikt.
Engineers gaan in samenwerking met de leverancier vanavond en vannacht onverminderd door om de impact weg te nemen en platformherstel te bereiken.
Een volgende update wordt rond 08:45 uur verwacht of eerder indien beschikbaar.
—Update bericht dinsdag 27 februari 2024 17:00 uur—
Herstel van telefonische bereikbaarheid voor ASB-11 gebruikers is bevestigd.
Werkzaamheden ten behoeve van herstel op functionaliteiten als toestel provisioning, Flexible seating worden voorbereid en uitgevoerd.
Er wordt onderzoek uitgevoerd aangaande meldingen over verminderde performance voor onderstaande applicaties.
– Webex
– KPN Een Receptie+
Engineers gaan in samenwerking met de leverancier onverminderd door om de impact weg te nemen en het platform te herstellen.
Een volgende update wordt rond 20:00 uur verwacht.
—Update bericht dinsdag 27 februari 2024 14:10 uur—
Engineers melden dat de situatie op dit moment ongewijzigd is.
Een volgende update volgt rond 17:00 uur.
—Update bericht dinsdag 27 februari 2024 12:50 uur—
Vanwege de complexiteit van de storing wordt er in samenwerking met de leverancier een herstelplan voorbereid.
Business checks voor herstel van bereikbaarheid voor ASB-11 gebruikers zijn nog gaande.
Een oplostijd is op dit moment nog niet bekend.
Een volgende update verwachten wij rond 14:30 uur te plaatsen.
—Update bericht dinsdag 27 februari 2024 11:15 uur—
Er is een mitigerende maatregel toegepast waarmee de bereikbaarheidsproblemen voor ASB11-gebruikers worden verholpen.
Business check om dit herstel te bevestigen worden uitgevoerd. De eerste checks zijn positief.
Een oplostijd voor de telefonieapplicaties is nog niet bekend.
Een volgende update volgt rond 12:30 uur of eerder wanneer beschikbaar.
—Update bericht dinsdag 27 februari 2024 10:00 uur—
Engineers melden dat het onderzoek naar de oorzaak in samenwerking met de leverancier gaande is en is verhoogd in prioriteit.
Hiernaast is er onderzoek gaande naar gemelde bereikbaarheidsproblemen voor een beperkt deel van ASB11-gebruikers.
Een oplostijd is op dit moment nog niet bekend.
Een volgende update volgt rond 11:30 uur of eerder wanneer beschikbaar.
—Oorspronkelijk bericht dinsdag 27 februari 2024 08:10 uur—
Engineers constateren een onderbreking op de de volgende diensten:
– HIPPER+
– KPN Mijn Gesprek,
– CAI-platform diensten
– (VaMo) Voicemail
– Broadsoft Applicaties KPN Een Receptie
– Broadsoft Callcenter Agent/Supervisor