—Afmelding bericht vrijdag 11 februari om 13:00 uur — Uit voorlopig onderzoek is gebleken dat bereikbaarheid van IRMA gerelateerd is aan connectiviteit problemen zie: https://cspreporter.nl/storingen/#25296 Vanaf nu zullen wij m.b.t....
—Afmelding bericht vrijdag 11 februari om 13:00 uur —
Uit voorlopig onderzoek is gebleken dat bereikbaarheid van IRMA gerelateerd is aan connectiviteit problemen zie: https://cspreporter.nl/storingen/#25296
Vanaf nu zullen wij m.b.t. impact en verloop die melding blijven updaten.
—Oorspronkelijk bericht vrijdag 11 februari om 12:00 uur —
Engineers constateren een verminderde bereikbaarheid van IRMA.
Onderzoek is gestart, omstreeks 13:00 of wanneer meer informatie bekend is volgt nieuwe update.
—Afmelding bericht dinsdag 11 februari om 15:55 uur — Engineers bevestigen volledig herstel van de dienstverlening. Deze melding wordt hiermee gesloten. —Update bericht dinsdag 11 februari om 14:05 uur —...
—Afmelding bericht dinsdag 11 februari om 15:55 uur —
Engineers bevestigen volledig herstel van de dienstverlening.
Deze melding wordt hiermee gesloten.
—Update bericht dinsdag 11 februari om 14:05 uur —
Engineers melden herstelwerkzaamheden te hebben uitgevoerd en melden sinds 13:15 herstel waar te nemen in de dienstverlening.
Business checks worden uitgevoerd om dit herstel te bevestigen.
—Update bericht dinsdag 11 februari om 13:05 uur —
Extra expertise is opgeschakeld in het onderzoek naar de connectiviteitsproblemen voor vast internet en telefonie.
Een volgende update volgt rond 14:00 uur of eerder wanneer beschikbaar.
—Oorspronkelijk bericht dinsdag 11 februari om 12:20 uur —
Engineers constateren een verminderde bereikbaarheid van diverse lijnentype.
Onderzoek is gestart, omstreeks 13:00 volgt nieuwe update.
— Afmelding vrijdag 7 februari 2025 om 09:15 uur — De leverancier meldt de storing te hebben opgelost, business checks zijn uitgevoerd ter bevestiging van herstel. —Oorspronkelijk bericht vrijdag 7...
— Afmelding vrijdag 7 februari 2025 om 09:15 uur —
De leverancier meldt de storing te hebben opgelost, business checks zijn uitgevoerd ter bevestiging van herstel.
—Oorspronkelijk bericht vrijdag 7 februari om 08:15 uur —
Engineers ontvangen meldingen dat de KPN Een Receptionist+ niet beschikbaar is.
Leverancier is aangestuurd voor onderzoek en herstel
Volgende update volgt rond 10:00 uur.
– Afmelding bericht Vrijdag 31/01/2025 16:50 – Herstel heeft plaatsgevonden, bestellingen van 085-nummers lopen weer door. Deze melding wordt hierbij gesloten. – Oorspronkelijk bericht Vrijdag 31/01/2025 15:30 – Engineers melden...
– Afmelding bericht Vrijdag 31/01/2025 16:50 –
Herstel heeft plaatsgevonden, bestellingen van 085-nummers lopen weer door.
Deze melding wordt hierbij gesloten.
– Oorspronkelijk bericht Vrijdag 31/01/2025 15:30 –
Engineers melden momenteel problemen met het opleveren van nieuwe 085-nummers.
Er wordt geen hinder ondervonden bij het bestellen van regio-nummers of andere varianten service-nummers.
De vermoedelijke oorzaak is bekend, er wordt gewerkt aan een oplossing.
Een volgende update komt vandaag om 16:45 of eerder indien beschikbaar.
-Afmelding bericht donderdag 23/01/2025 12:15- De oorzaak van het probleem is gevonden en hersteld. Deze melding wordt hierbij gesloten — Update bericht Donderdag 23/01/2025 11:05 — De oorzaak van de...
-Afmelding bericht donderdag 23/01/2025 12:15-
De oorzaak van het probleem is gevonden en hersteld.
Deze melding wordt hierbij gesloten
— Update bericht Donderdag 23/01/2025 11:05 —
De oorzaak van de storing is al weggenomen, maar in sommige gevallen is het nog niet mogelijk om in te loggen. Verwijder in dat geval de cookies en probeer het opnieuw.
— Oorspronkelijk bericht Donderdag 23/01/2025 09:50 —
Engineers constateren verminderde bereikbaarheid van OneBase.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Update volgt zodra we meer informatie hebben
— Afmelding bericht 20/01/2025 16:15 — De achterstand is grotendeels weggewerkt. Ook het laatste deel van de achterstand wordt z.s.m. verwerkt. Deze melding wordt hierbij gesloten. — Update bericht...
— Afmelding bericht 20/01/2025 16:15 —
De achterstand is grotendeels weggewerkt.
Ook het laatste deel van de achterstand wordt z.s.m. verwerkt.
Deze melding wordt hierbij gesloten.
— Update bericht Maandag 20/01/2025 13:45 —
De leverstraat is zojuist weer aangezet. De acties beschreven in het oorspronkelijke bericht zijn hiermee weer mogelijk.
Orders welke zijn ingediend en uitgevallen tijdens het verloop van deze storing zullen met enige vertraging worden opgeleverd.
De backlog van uitgevallen orders zal in batches verwerkt worden om druk op de leverstraat laag te houden.
— Oorspronkelijk bericht Maandag 20/01/2025 11:30 —
Engineers constateren momenteel veel uitval in de mobiele leverstraat.
Onderzoek is gestart.
Het is hierdoor tijdelijk niet mogelijk om:
CDR’s en de verwerking hiervan ondervinden geen hinder van deze storing.
Wij houden je op de hoogte.
— Afmelding 14 januari 2025 17:00 uur — Engineers melden na nader onderzoek dat de API berichten correct en direct worden verwerkt maar dat de interne administratie van de berichten...
— Afmelding 14 januari 2025 17:00 uur —
Engineers melden na nader onderzoek dat de API berichten correct en direct worden verwerkt maar dat de interne administratie van de berichten achter loopt.
Engineers bevestigen hiermee dat er op dit moment geen impact is en deze er ook niet is geweest.
De melding wordt hierbij gesloten, het issue wordt intern verder onderzocht en opgelost.
— Oorspronkelijke melding 14 januari 2025 11:00 uur —
Engineers constateren performance problemen met NINA.
API berichten naar IRMA zijn hierdoor mogelijk vertraagd of worden niet verwerkt.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Volgende update volgt zodra er meer bekend is.
— Afmelding 09:00 16-01-2025 — Onderhoud heeft afgelopen nacht plaats gevonden conform onderhoudsmelding. Publiek management kan per VDOM middels ticket op aanvraag hersteld worden. Engineers zullen middels een local_in policy...
— Afmelding 09:00 16-01-2025 —
Onderhoud heeft afgelopen nacht plaats gevonden conform onderhoudsmelding.
Publiek management kan per VDOM middels ticket op aanvraag hersteld worden.
Engineers zullen middels een local_in policy op veilige manier beheerders toegang herstellen.
— Update 13:00 14-01-2025 —
Op dit moment werkt de leverancier nog aan een oplossing.
De volgende update volgt morgenmiddag 14:00.
— Update 15:00 13-01-2025 —
Er is vanuit leverancier een beveiligingsrisico geconstateerd en zodoende is toegang tot de VDOM middels HTTPS op de Outside Interface disabled.
Er wordt door de leverancier aan een oplossing gewerkt welke wij vervolgens middels spoed onderhoud zullen uitrollen.
De volgende update volgt morgenochtend 10:00.
— Oorspronkelijke melding 09:15 13-01-2025 —
Engineers hebben de toegang tot publiek management van VDOMs in verband met security risico’s dichtgezet.
Op dit moment is het enkel mogelijk middels Inside interface beheer op VDOMs uit te voeren.
Momenteel zijn wij in afwachting planning vervolgacties.
Een volgende update volgt omstreeks 14:00.
-Afmelding bericht donderdag 09/01/2025 10:00- De oorzaak van het probleem is gevonden en hersteld. Deze melding wordt hierbij gesloten. -Oorspronkelijk bericht donderdag 09/01/2025 08:45- Engineers constateren dat sommige partners niet...
-Afmelding bericht donderdag 09/01/2025 10:00-
De oorzaak van het probleem is gevonden en hersteld.
Deze melding wordt hierbij gesloten.
-Oorspronkelijk bericht donderdag 09/01/2025 08:45-
Engineers constateren dat sommige partners niet bij de Telefooncentrale paginaomgeving kunnen in Onebase.
We zijn hiervan op de hoogte en word onderzocht.
— Afmelding bericht 7 januari 2025 15:15 — Het merendeel van de uitgevallen orders is ondertussen hersteld. Er is geen nieuwe uitval meer bijgekomen. Het restant van de achterstand zal...
— Afmelding bericht 7 januari 2025 15:15 —
Het merendeel van de uitgevallen orders is ondertussen hersteld.
Er is geen nieuwe uitval meer bijgekomen.
Het restant van de achterstand zal z.s.m. verwerkt worden.
De melding wordt hierbij gesloten.
— Update bericht 7 januari 2025 11:00 —
Engineers melden dat ze de oplossing hebben gevonden.
We gaan nu beginnen met het verwerken van de achterstand.
Vanwege het grote aantal orders zal het wel nog even duren voordat alles is weggewerkt.
We houden je op de hoogte.
— Update bericht maandag 6 januari 15:30 —
Engineers hebben de oorzaak weten te achterhalen.
Er wordt hard gewerkt aan het oplossen hiervan.
Wij houden je op de hoogte.
— Oorspronkelijk bericht maandag 6 januari 10:00 —
Engineers constateren momenteel veel uitval in de mobiele leverstraat.
Onderzoek is gestart en de leverstraat is voor nu uitgezet.
Het is hierdoor tijdelijk niet mogelijk om:
CDR’s en de verwerking hiervan ondervinden geen hinder van deze storing.
Voor simblokkades kan er een ticket aangemaakt worden.
Wij houden je op de hoogte.