— Afmelding bericht 29 maart 11:30 — Engineers bevestigen volledig herstel. De achterstanden zullen z.s.m. worden weggewerkt. Hierbij wordt de melding gesloten. — Update bericht 29 maart 10:00 —...
— Afmelding bericht 29 maart 11:30 —
Engineers bevestigen volledig herstel.
De achterstanden zullen z.s.m. worden weggewerkt.
Hierbij wordt de melding gesloten.
— Update bericht 29 maart 10:00 —
Engineers melden dat de storing nog niet geheel is opgelost, maar zien wel verbetering.
Op dit moment zijn we druk bezig met het verwerken van de achterstanden.
Een volgende update volgt zodra we meer informatie hebben.
— Update bericht 28 maart 2023 17:00 —
Engineers melden een verklaring te hebben gevonden voor de vertraging.
Zij geven aan te werken aan onderzoek en herstel.
Een oplostijd is nog niet bekend.
Een volgende update volgt zodra we meer informatie hebben.
— Oorspronkelijk bericht 28 maart 2023 14:30 —
Engineers melden een storing in de leverstraat voor mobiel.
Hierdoor is het niet mogelijk om:
CDR’s en de verwerking hiervan ondervinden geen hinder van deze storing.
De leverstraat is uit voorzorg tijdelijk uitgezet.
Voor simblokkades kan er een ticket aangemaakt worden.
Wij houden je op de hoogte.
— Update bericht 28 maart 2023 12:25 uur — De dienstverlening is volledig hersteld en alle business checks zijn positief. Het onderzoek naar de grondoorzaak vind plaats buiten deze CSP...
— Update bericht 28 maart 2023 12:25 uur —
De dienstverlening is volledig hersteld en alle business checks zijn positief.
Het onderzoek naar de grondoorzaak vind plaats buiten deze CSP melding.
Hiermee sluiten wij deze CSP melding.
— Update bericht 28 maart 2023 10:05 uur —
De eerste business checks positief en engineers melden herstel van de dienstverlening.
Een volgende update volgt rond 11:00 uur.
— Update bericht 28 maart 2023 09:15 uur —
Engineers zijn samen met de leverancier bezig om de hardware te herstarten. Hiervan is de verwachte eindtijd nog niet bekend. Engineers melden geleidelijk herstel hiervan waar te nemen. Business checks worden uitgevoerd om herstel te bevestigen.
Een volgende update wordt rond 10:30 uur verwacht.
— Update bericht 28 maart 2023 08:00 uur —
Engineers melden nog bezig te zijn met het onderzoek. Er is nog geen sprake van herstel.
Een volgende update wordt rond 09:00 uur verwacht.
— Update bericht 28 maart 2023 00:10 uur —
Engineers werken samen met de leverancier aan het onderzoek en herstel. Extra expertise is bijgeschakeld.
Een oplostijd is vooralsnog niet bekend.
Een volgende update wordt morgen rond 08:00 uur verwacht.
— Update bericht 27 maart 2023 22:35 uur —
Engineers melden impact op de volgende applicaties, diensten en functionaliteiten;
– IRMA
– Onebase
– Beheerportal
– Toestelprofielen ophalen in een IPVPN voice.
– Telefoonboek ophalen uit broadsoft
– Mobiele, Voice opleveringen
– Hipper+, Mijngesprek
– 247Monitoring
247Helpdesk engineers kunnen verminderd support bieden in verband met de onbereikbaarheid van IRMA.
De leverancier wordt opgeschaald in het onderzoek en herstel.
— Oorspronkelijk bericht 27 maart 2023 22:25 uur —
Engineers ontvangen meldingen vanuit de monitoring over de virtuele omgeving van het KPN Partner Network.
De impactanalyse is gaande.
We updaten dit bericht wanneer er meer informatie beschikbaar is.
— Afmelding 27-03-2023 09:00 — Engineers hebben de storing verholpen en de impact is weggenomen. — Oorspronkelijk bericht 24-03-2023 15:30 — De leverancier meldt een storing in regio Rotterdam. De...
— Afmelding 27-03-2023 09:00 —
Engineers hebben de storing verholpen en de impact is weggenomen.
— Oorspronkelijk bericht 24-03-2023 15:30 —
De leverancier meldt een storing in regio Rotterdam.
De storing is in onderzoek en engineers zijn aangestuurd.
Als gevolg van de storing is de verbinding mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.
— Afmelding bericht 26 maart 2023 09:00 uur — Engineers melden volledig herstel van de performance. Deze melding wordt hiermee gesloten. — Update bericht 24 maart 2023 17:20 uur —...
— Afmelding bericht 26 maart 2023 09:00 uur —
Engineers melden volledig herstel van de performance.
Deze melding wordt hiermee gesloten.
— Update bericht 24 maart 2023 17:20 uur —
Engineers melden dat de vertraging nog steeds aanwezig is, maar in mindere mate dan voorheen waardoor de impact afneemt. De verwachting is dat deze steeds verder afneemt en verdwijnt.
Dit bericht zal maandagmorgen worden geüpdatet of eerder wanneer de impact toeneemt.
— Update bericht 24 maart 2023 13:00 uur —
Engineers melden de oorzaak te hebben gevonden en werken aan verbetering. De vertraging is nog aanwezig.
Een volgende update volgt aan het einde van de werkdag of eerder wanneer er verandering in de performance wordt geconstateerd.
— Oorspronkelijk bericht 24 maart 2023 11:20 uur —
Engineers constateren een vertraging op de Service-Now omgeving.
Onderzoek naar de oorzaak is gestart.
We verwachten dit bericht rond 13:00 uur te updaten.
— Afmelding 22 maart 2023 15:30 — Engineers bevestigen volledig herstel, achterstanden zijn weggewerkt. De automatische leverstraat voor simwissels is weer functioneel. Hiermee wordt deze melding gesloten. — Update...
— Afmelding 22 maart 2023 15:30 —
Engineers bevestigen volledig herstel, achterstanden zijn weggewerkt.
De automatische leverstraat voor simwissels is weer functioneel.
Hiermee wordt deze melding gesloten.
— Update bericht 22 maart 2023 14:15 —
Engineers melden geleidelijk herstel waar te nemen.
Checks worden uitgevoerd om dit te bevestigen en achterstanden worden weggewerkt.
Een volgende update volgt rond 15:30.
— Oorspronkelijk bericht 22 maart 2023 12:00 —
Engineers melden dat het momenteel niet mogelijk is om simwissels uit te voeren.
De automatische leverstraat voor simwissels is uit voorzorg tijdelijk uitgezet.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Wij houden je op de hoogte.
— Update bericht 17 maart 2023 02:55 uur — Engineers melden volledig herstel in de beschikbaarheid van de verbindingen. Indien een verbinding nog niet automatisch is hersteld kan een herstart...
— Update bericht 17 maart 2023 02:55 uur —
Engineers melden volledig herstel in de beschikbaarheid van de verbindingen.
Indien een verbinding nog niet automatisch is hersteld kan een herstart van het CPE benodigd zijn.
Hiermee wordt deze melding gesloten.
— Update bericht 17 maart 2023 02:25 uur —
Engineers melden geleidelijk herstel waar te nemen in de beschikbaarheid van de verbindingen.
Een volgende update volgt wanneer de beschikbaarheid volledig is hersteld of eerder wanneer nodig.
— Update bericht 17 maart 2023 01:55 uur —
Engineers melden gestart te zijn met herstelwerkzaamheden.
Een volgende update wordt rond 02:30 verwacht.
— Update bericht 16 maart 2023 23:20 uur —
Engineers melden nog nog geen uitzicht te hebben op herstel. Er wordt extra expertise bijgeschakeld.
Een volgende update volgt wanneer deze beschikbaar is.
— Update bericht 16 maart 2023 22:15 uur —
Engineers melden nog bezig te zijn met het onderzoek. Een oplostijd is nog niet bekend.
Een volgende update volgt rond 23:15 uur of wanneer deze beschikbaar is.
— Update bericht 16 maart 2023 20:30 uur —
De datacenterengineers zijn in het datacenter gearriveerd. Het onderzoek naar de exacte oorzaak is nog gaande.
Een volgende update volgt rond 22:00 uur of wanneer deze beschikbaar is.
— Update bericht 16 maart 2023 18:25 uur —
Er zijn meerdere datacenter engineers aangestuurd voor voor verder onderzoek. De verwachte aankomsttijd is 19:30 uur. Hierna kan verder onderzoek plaatsvinden.
Een volgende update volgt rond 20:30 uur of eerder wanneer beschikbaar.
— Update bericht 16 maart 2023 17:25 uur —
Engineers hebben de oplosrichting bepaald en de hiervoor benodigde extra expertise is bijgeschakeld.
De volgende update verwachten we rond 18:30 te plaatsen of eerder wanneer beschikbaar.
— Oorspronkelijk bericht bericht 16 maart 2023 17:15 uur—
Engineers constateren uitval op een deel van de KPN WEAS Fiber en WOK-verbindingen.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
We houden je op de hoogte.
— Afmelding bericht maandag 6 maart 2023 12:15 uur— Engineers melden dat de voortgang voor het volledig wegnemen van de oorzaak volgens planning verloopt. De voortgang zal verder volgende de...
— Afmelding bericht maandag 6 maart 2023 12:15 uur—
Engineers melden dat de voortgang voor het volledig wegnemen van de oorzaak volgens planning verloopt.
De voortgang zal verder volgende de reguliere processen worden bewaakt.
Deze melding wordt hierbij gesloten.
— Update bericht maandag 6 maart 2023 12:15 uur—
Engineers melden dat de impact is weggenomen. De werkzaamheden om de oorzaak volledig weg te nemen zijn nog gaande.
De voice leverstraat voor ASB11 is om 10:40 uur weer opengezet. Hierdoor is de volledige impact op de voice leverstraat weggenomen.
De voortgang omtrent het volledig wegnemen van de oorzaak wordt gemonitord. Een update verwachten we rond 14:30 te plaatsen.
— Update bericht maandag 6 maart 2023 11:15 uur—
Engineers melden de oorzaak te hebben gevonden. Er worden voorbereidingen getroffen om deze weg te nemen.
De impact voor ASB11 gebruikers is ongewijzigd.
De voice leverstraat is enkel nog gesloten voor levering op ASB11. Overige gebruikers ondervinden sinds 10:40 uur geen impact meer op leveringen.
Een volgende update verwachten we rond 12:30 te plaatsen.
— Oorspronkelijk bericht maandag 6 maart 2023 10:35 uur—
Engineers constateren performance issues op een KPN EEN Telefooncentrale. Het gaat specifiek om gebruikers op de ASB11.
Als gevolg van deze performance issues is het voor deze specifieke gebruikers niet mogelijk om.
– Gebruikerswijzigingen door te voeren.
– Toestelprovisioning uit te voeren.
– Gebruik te maken van Flexible Seating.
Om te voorkomen dat de impact vergroot is de leverstraat voice dichtgezet. Hierdoor zijn opleveringen op zowel het HIP en KPN EEN telefonieplatform niet mogelijk.
We verwachten de volgende update rond 11:30 uur te plaatsen.
— Afmelding 1 maart 14:30 — Vanuit de verscherpte monitoring zijn geen bijzonderheden waargenomen. Hierbij wordt de melding gesloten. — Update bericht 1 maart 11:00 — Engineers bevestigen volledig herstel...
— Afmelding 1 maart 14:30 —
Vanuit de verscherpte monitoring zijn geen bijzonderheden waargenomen.
Hierbij wordt de melding gesloten.
— Update bericht 1 maart 11:00 —
Engineers bevestigen volledig herstel maar blijven de komende uren preventief verscherpt monitoren i.v.m. de eerste van de maand.
Een volgende update volgt rond 14:30 uur.
— Update bericht 1 maart 10:00—
Engineers melden dat de achterstanden zijn weggewerkt en sinds 21:00 uur gisteravond de vertraging in de verwerking van sms-berichten is weggenomen.
Extra checks worden uitgevoerd om blijvend herstel te bevestigen i.v.m. de eerste van de maand.
Een volgende update volgt rond 11:00 uur.
— Update bericht 28 februari 18:30—
Engineers geven aan dat de achterstanden in de mobiele leverstraat zijn weggewerkt.
Het verwerken van alle SMS-berichten gaat gestaag door en neemt nog enkele uren in beslag.
Een volgende update volgt morgenochtend rond 10:30.
— Update bericht 28 februari 17:00—
Engineers geven aan nog bezig te zijn met het wegwerken van de achterstanden.
SMS-berichten welke verstuurd zijn gedurende deze storing worden in de komende uren vertraagd afgeleverd.
Een volgende update volgt rond 18:30.
— Update bericht 28 februari 15:30—
Engineers geven aan de meeste achterstanden te hebben weggewerkt.
De verwerking van SMS-verkeer is ongewijzigd.
Een volgende update volgt rond 17:00.
— Update bericht 28 februari 14:15—
Engineers bevestigen herstel, achterstanden worden weggewerkt.
SMS-notificatie berichten worden weer verstuurd maar worden nog vertraagd ontvangen.
Een volgende update volgt rond 15:30.
— Update bericht 28 februari 13:45—
Engineers melden dat de herstelwerkzaamheden zijn uitgevoerd. Checks worden uitgevoerd om herstel te kunnen bevestigen.
Een volgende update volgt rond 14:15.
— Update bericht 28 februari 12:30—
Engineers bereiden herstelwerkzaamheden voor die rond 13:00 uur worden uitgevoerd.
Een volgende update volgt rond 13:45.
— Update bericht 28 februari 10:30—
Engineers melden te werken aan onderzoek en herstel. Als extra impact wordt gemeld dat het versturen van sms-notificatie berichten niet of vertraagd worden uitgevoerd.
Een oplostijd is nog niet bekend.
Een volgende update volgt zodra we meer informatie hebben.
— Oorspronkelijk bericht 28 februari 09:15—
Engineers melden een storing in de leverstraat voor mobiel.
Hierdoor is het niet mogelijk om:
CDR’s en de verwerking hiervan ondervinden geen hinder van deze storing.
Wij adviseren porteringen niet zelf af te roepen.
Voor simblokkades kan er een ticket aangemaakt worden.
Wij houden je op de hoogte.
— Afmelding bericht 27 februari 20:40 — De leverancier meldt om 20:20 uur dat de storing is verholpen. Eigen business checks bevestigen dit herstel. Deze melding wordt hierbij ook gesloten....
— Afmelding bericht 27 februari 20:40 —
De leverancier meldt om 20:20 uur dat de storing is verholpen.
Eigen business checks bevestigen dit herstel.
Deze melding wordt hierbij ook gesloten.
— Update bericht 27 februari 18:20 —
De platformleverancier meldt nog geen volledig herstel waar te nemen en aan extra mitigerende maatregelen te werken om de impact weg te nemen.
Een volgende update volgt wanneer er nieuwe informatie beschikbaar is met betrekking tot het callcenter van KPN Partner Network.
— Update bericht 27 februari 17:20 —
De platformleverancier meldt mitigerende maatregelen te hebben uitgevoerd en platform breed enige verbetering te zien.
Een volgende update volgt rond 18:15 uur.
— Update bericht 27 februari 16:45 —
De platformleverancier meldt een storing op haar platform en heeft deze in onderzoek.
Een oplostijd is vooralsnog niet bekend.
De volgende update verwachten we om 17:15 uur te plaatsen.
— Oorspronkelijk bericht 27 februari 15:00 —
Engineers constateren een verminderde bereikbaarheid van KPN Partner Network callcenter agents.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Voor vragen aan onze engineers kan er een ticket worden aangemaakt in ServiceNow.
— Afmelding 24 februari 2023 15:40— Engineers bevestigen volledig herstel en de achterstanden zijn weggewerkt. Hierbij wordt deze melding gesloten. — Update bericht 24 februari 2023 14:50— Engineers melden geleidelijk...
— Afmelding 24 februari 2023 15:40—
Engineers bevestigen volledig herstel en de achterstanden zijn weggewerkt.
Hierbij wordt deze melding gesloten.
— Update bericht 24 februari 2023 14:50—
Engineers melden geleidelijk herstel waar te nemen.
Checks worden uitgevoerd om dit te bevestigen en achterstanden worden weggewerkt.
Een volgende update volgt rond 15:30.
— Update bericht 24 februari 2023 14:00 —
Engineers bereiden herstelwerkzaamheden voor.
Een volgende update volgt rond 14:45.
— Update bericht 24 februari 2023 13:30 —
Engineers melden te werken aan onderzoek en herstel. De impact is vooralsnog ongewijzigd.
Een oplostijd is nog niet bekend.
Een volgende update volgt zodra we meer informatie hebben.
— Oorspronkelijk bericht 24 februari 2023 09:00—
Engineers melden een storing in de leverstraat voor mobiel.
Hierdoor is het niet mogelijk om:
CDR’s en de verwerking hiervan ondervinden geen hinder van deze storing.
Wij adviseren porteringen niet zelf af te roepen.
Voor simblokkades kan er een ticket aangemaakt worden.
Wij houden je op de hoogte.