Op dit moment is er een storing in de Radius. Wijzigingen op connectivity-orders worden mogelijk vertraagd doorgevoerd. Hierdoor is het mogelijk dat er na een wijziging niet ingelogd kan worden...
Op dit moment is er een storing in de Radius.
Wijzigingen op connectivity-orders worden mogelijk vertraagd doorgevoerd.
Hierdoor is het mogelijk dat er na een wijziging niet ingelogd kan worden op een verbinding.
Onze engineers hebben de storing in onderzoek.
We houden je op de hoogte.
— Afmelding dinsdag 3 maart 2021 16:45 uur — Op het netwerkverkeer en de dienstbeschikbaarheid hebben geen onderbrekingen meer plaatsgevonden. Hierbij wordt de melding gesloten. — Update bericht dinsdag 2...
— Afmelding dinsdag 3 maart 2021 16:45 uur —
Op het netwerkverkeer en de dienstbeschikbaarheid hebben geen onderbrekingen meer plaatsgevonden.
Hierbij wordt de melding gesloten.
— Update bericht dinsdag 2 maart 2021 12:20 uur —
Engineers constateren dat netwerkverkeer vanuit ons netwerk correct naar ICE wordt afgehandeld en de dienstbeschikbaarheid is hersteld.
We blijven het netwerkverkeer en de dienstbeschikbaarheid actief monitoren.
— Oorspronkelijk bericht 2 maart 2021 11:45 uur —
Engineers hebben om 11:15 uur een korte onderbreking geconstateerd in de afhandeling van netwerkverkeer tussen een internet aggregatie router en de ICE- koppeling (ontsluiting naar het internet).
De verbinding is hersteld en de beschikbaarheid van diensten wordt gecontroleerd.
3-2-2021 11:45 uur. Oorspronkelijke melding is aangepast.
Engineers hebben geconstateerd dat er tussen maandag 1 maart 2021 00:00 uur en dinsdag 2 maart 10:00 uur incorrecte hoogverbruik meldingen zijn verstuurd. Er worden sinds dinsdag 2 maart 2021...
Engineers hebben geconstateerd dat er tussen maandag 1 maart 2021 00:00 uur en dinsdag 2 maart 10:00 uur incorrecte hoogverbruik meldingen zijn verstuurd.
Er worden sinds dinsdag 2 maart 2021 10:00 uur geen incorrecte hoogverbruik meldingen meer verstuurd.
Om te controleren of een hoogverbruik melding correct of incorrect is verstuurd adviseren we je het actuele verbruik te controleren in de Beheer Portal.
— Afmelding 27 februari 2021 23:25— De redundantie is hersteld. Hierbij wordt de melding gesloten. — Update 27 februari 2021 22:05 uur — De impact is sinds 21:08 weggenomen en...
— Afmelding 27 februari 2021 23:25—
De redundantie is hersteld. Hierbij wordt de melding gesloten.
— Update 27 februari 2021 22:05 uur —
De impact is sinds 21:08 weggenomen en de toegang tot de management portal is hersteld.
Momenteel is er sprake van een verminderde redundantie op een deel van het fortigate platform. Engineers zijn aangestuurd voor herstel.
Engineers monitoren het platform en de dienstverlening actief.
— Update 27 februari 2021 20:25 uur —
Engineers ontvangen meldingen van een toenemende impact op de fortigate dienstverlening.
De herstelwerkzaamheden worden hierdoor om 21:00 uur gestart.
— Update 27 februari 2021 19:05 uur —
Engineers zullen 27 februari 2021 tussen 22:00 uur en 23:00 uur herstelwerkzaamheden uitvoeren.
Gedurende deze werkzaamheden kunnen er vanwege redundante omschakelingen korte onderbrekingen worden waargenomen op een deel van de verbindingen.
— Oorspronkelijk bericht 27 februari 2021 16:45 —
Engineers constateren dat de management portal van de fortigate dienst verminderd bereikbaar is.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
We houden je op de hoogte
*** Afmelding 26-02-2021 16:45 *** Onze engineers geven aan dat er geen meldingen meer zijn ontvangen. Bij deze word de CSP melding gesloten. *** Update 26-02-2021 12:18 *** De...
*** Afmelding 26-02-2021 16:45 ***
Onze engineers geven aan dat er geen meldingen meer zijn ontvangen.
Bij deze word de CSP melding gesloten.
*** Update 26-02-2021 12:18 ***
De spam die het probleem veroorzaakt heeft doet zich momenteel niet meer voor.
De getroffen IP adressen zijn uit de roulatie gehaald en er heeft een mail push plaatsgevonden.
Engineers blijven de werking van de dienst vooralsnog actief monitoren.
*** Oorspronkelijke melding 26-02-2021 11:50 ***
Wij ontvangen meldingen dat emails, verstuurd vanuit onze Ironport dienst naar Microsoft domeinen niet worden afgeleverd.
Vooralsnog lijkt het zich te limiteren tot enkel de @live.com en @hotmail.com domeinen.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
We houden je op de hoogte
— Afmelding 2 maart 2021 13:45 — Engineers constateren volledig dienstherstel. Hierbij wordt de melding gesloten. — Update 1 maart 2021 19:25 — De herstelwerkzaamheden zijn succesvol uitgevoerd. Actieve monitoring...
— Afmelding 2 maart 2021 13:45 —
Engineers constateren volledig dienstherstel.
Hierbij wordt de melding gesloten.
— Update 1 maart 2021 19:25 —
De herstelwerkzaamheden zijn succesvol uitgevoerd. Actieve monitoring er verificatie van herstel vindt plaats.
— Update 1 maart 2021 12:05 —
Er zullen om vanavond op 1 maart 2021 tussen 18:00 uur en 20:00 uur herstelwerkzaamheden worden uitgevoerd.
Getroffen gebruikers kunnen de bereikbaarheid herstellen door tijdelijk de Hipper+ te gebruiken.
— Update 1 maart 2021 09:55 —
Engineers ontvangen nieuwe meldingen dat een deel van de eindgebruikers geen connectie kan maken met de server.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
We houden je op de hoogte.
— Update 26 februari 2021 09:10 —
De herstelwerkzaamheden zijn uitgevoerd. Momenteel wordt een correcte werking van de software geverifieerd met diverse eindgebruikers.
— Update 25 februari 2021 16:30 —
Herstelwerkzaamheden zijn ingepland voor 25 februari 2021 tussen 21:30 uur en 23:30 uur.
— Oorspronkelijk bericht 25 februari 2021 14:43 uur —
Engineers ontvangen meldingen dat een deel van de gebruikers niet kunnen inloggen op de HIPIN / KPN EEN Software Integratie applicatie.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
We houden je op de hoogte.
— Update 25 februari 2021 09:00 — De bereikbaarheid van de portalen is hersteld. Hierbij wordt de melding gesloten — Oorspronkelijk bericht 24 februari 2021 16:27 — Engineers constateren dat...
— Update 25 februari 2021 09:00 —
De bereikbaarheid van de portalen is hersteld. Hierbij wordt de melding gesloten
— Oorspronkelijk bericht 24 februari 2021 16:27 —
Engineers constateren dat de Call recording portalen niet bereikbaar zijn.
Het gaat om de volgende portalen.
https://callrecording.voipit.nl/
https://gespreksopname.kpneen.nl/
De leverancier is aangestuurd voor onderzoek en herstel.
We houden je op de hoogte.
— Afmelding 24-02-2021 17:00 — Aannemer heeft de werkzaamheden afgewerkt op locatie. Hiermee is de impact weggenomen. Het kan nodig zijn de CPE een herstart te geven alvorens de diensten...
— Afmelding 24-02-2021 17:00 —
Aannemer heeft de werkzaamheden afgewerkt op locatie. Hiermee is de impact weggenomen.
Het kan nodig zijn de CPE een herstart te geven alvorens de diensten hersteld zijn.
— Update 24-02-2021 14:20 —
Impact uitgebreid naar ook zakelijk fiber.
Engineers hebben kabelschade geconstateerd.
De aannemer is inmiddels op locatie gestart met herstel v/d diensten.
Wij houden u op de hoogte.
— Oorspronkelijke melding 24-02-2021 13:00 —
KPN meldt een verstoring aan haar netwerk. De verstoring betreft een DSLAM in de regio Leiden.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Als gevolg van de storing zijn KPN xDSL en FTTH verbindingen mogelijk niet of vertraagd beschikbaar.
Wij houden u op de hoogte.
— Afmelding 23-02-2021 12:30 — Engineers hebben een fix doorgevoerd op het Radius platform. Hiermee is de impact weggenomen. De sessie zijn weer hersteld. — Oorspronkelijke melding 23-02-2021 10:00 —...
— Afmelding 23-02-2021 12:30 —
Engineers hebben een fix doorgevoerd op het Radius platform. Hiermee is de impact weggenomen.
De sessie zijn weer hersteld.
— Oorspronkelijke melding 23-02-2021 10:00 —
Engineers constateren een probleem op het Radius platform waarbij nieuwe en onderbroken PPP sessies niet worden opgebouwd. Ons advies is om routers niet te herstarten. Het kan voorkomen dat de lijn niet meer online komt.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
We houden je op de hoogte.
— Afmelding 1 maart 2021 10:15 uur — VaMo orders worden weer correct opgeleverd. Bij dezen wordt de melding gesloten. — Update 23 februari 2021 10:30 uur — De vermoedelijke...
— Afmelding 1 maart 2021 10:15 uur —
VaMo orders worden weer correct opgeleverd.
Bij dezen wordt de melding gesloten.
— Update 23 februari 2021 10:30 uur —
De vermoedelijke oorzaak is gevonden. Engineers werken aan een oplossing.
Om bereikbaarheid van nieuwe orders te waarborgen worden nieuwe oplevering tijdelijk met VaMo 3G ondersteuning opgeleverd.
We houden je op de hoogte.
— Update 22 februari 2021 15:15 uur —
— Oorspronkelijk bericht 22 februari 2021 14:30 uur —
Engineers ontvangen meldingen dat gebruikers van VaMo VoLTE niet kunnen bellen of gebeld worden.
Engineers hebben de storing in onderzoek.
We houden je op de hoogte.