Telefonie performance problemen

— Afmelding bericht 17 oktober 16:25 uur —
De business checks zijn positief bevonden. Deze melding wordt hiermee gesloten.

— Update bericht 17 oktober 14:45 uur —
Engineers melden om 14:00 uur succesvol herstelwerkzaamheden te hebben uitgevoerd.

Business checks ter bevestiging van herstel worden uitgevoerd.
De eerste signalen zijn positief.

Een volgende update wordt rond 16:00 uur geplaatst.

— Update bericht 17 oktober 14:00 uur —
Engineers melden de oorzaak te hebben gevonden en bereiden werkzaamheden voor voor herstel.

Een volgende update volgt om 15:00u of eerder indien beschikbaar.

— Update bericht 17 oktober 13:00 uur —
Het onderzoek naar de oorzaak is nog gaande. Hiervoor is extra expertise opgeschakeld.

De impact lijkt zich te beperken tot het bellen met een mobiel nummer vanaf het Vodafone netwerk naar een huntgroep of callcenter op ons platform.

Een oplostijd is nog niet bekend. Om 14:00u wordt een volgende update verwacht.

— Oorspronkelijk bericht 17 oktober 08:30uur —
Engineers ontvangen meldingen dat er tussen gebruikers geen gesprek kan worden opgezet of er geen audiostream wordt opgebouwd.

Het lijkt erop dat het gaat om gesprekken van en/of naar een specifieke provider.
Een exacte impactbepaling en onderzoek naar de oorzaak zijn gestart.

Wij houden je op de hoogte.


Getroffen diensten:

HIP KPN EEN VoIP