Storing Telefonieapplicaties

— Afmelding vrijdag 8 oktober 2021 11:30 uur —

Engineers geven aan dat de onderhoudswerkzaamheden succesvol en met het gewenste eindresultaat zijn uitgevoerd.

Hiermee wordt deze melding gesloten.

— Update bericht donderdag 7 oktober 2021 13:45uur —
Engineers geven aan de geplande werkzaamheden niet succesvol te hebben afgerond. Er is voor komende nacht nieuw onderhoud ingepland.

De impact op de dienstverlening is onveranderd. Er is geen impact op applicaties en diensten.

— Update bericht woensdag 6 oktober 2021 20:40uur —

Engineers geven aan vannacht (tussen 23:00 uur en 04:00 uur) werkzaamheden voor herstel van de dienstverlening uit te voeren.
Hiervoor is reeds een onderhoudsmelding geplaatst.

We houden je op de hoogte.

— Update bericht woensdag 6 oktober 2021 14:20uur —

Na de vorige update hebben engineers meldingen ontvangen dat KPN InContact gebruikers nog impact ondervonden.
Voor deze gebruikers is dezelfde workaround toegepast waardoor de impact is weggenomen.

— Update bericht woensdag 6 oktober 2021 11:50 uur —

Engineers hebben de impact weggenomen door een workaround toe te passen.

Het onderzoek in samenwerking met de leverancier wordt voortgezet.

— Update bericht woensdag 6 oktober 2021 10:15 uur —

Wij hebben vanuit onze engineers de melding gekregen dat de wijziging niet het gewenst effect heeft gehad.

De engineers hebben samen met de leverancier het onderzoek voortgezet.

—Oorspronkelijk melding 06-10-2021 10:00—

— Update bericht woensdag 6 oktober 2021 10:00 uur —

Engineers hebben een wijziging voorbereid en passen deze om 10:00 uur toe. Hiervoor is een redundante omschakeling benodigd waardoor eindgebruikers een korte onderbreking ondervinden voor de afhandeling van gesprekken

Na onderzoek van de engineers is gebleken dat de scope van de verstoring breder is dan in eerste instantie gedacht.

Applicaties en toestellen welke over TLS zijn geregistreerd kunnen problemen ervaren bij inkomende en uitgaande gesprekken.

Wij houden je op de hoogte

—Oorspronkelijk melding 06-10-2021 08:40—

Op dit moment ervaren wij een storing op Telefonieapplicaties.

Gebruikers van Hipper+, MijnGesprek, I AM en Webex kunnen problemen ervaren met het selecteren van het uitgaande nummer via de applicatie.

Onze engineers zijn een onderzoek gestart.
Wij houden je op de hoogte


Getroffen diensten:

HIP HIP Express Office HIP Express ONE / HIP Express ONE2Go KPN EEN VoIP