Verminderde performance, afhandeling netwerkverkeer externe verbindingen

— Afmelding donderdag 30 september 2021 11:30 uur —
De grondoorzaak van de storing is gisteravond gevonden en verholpen.
Er is een defect netwerkpoort geconstateerd in een extern netwerk waardoor een beperkt deel van het netwerkverkeer niet correct werd afgehandeld.

Hiermee wordt deze melding gesloten.

— Update bericht woensdag 29 september 2021 17:20 uur —
Engineers melden dat er buiten ons netwerk een mitigerende maatregel is toegepast en de impact van de storing grotendeels is weggenomen.

De oorzaak is vooralsnog onbekend. Hier wordt verder onderzoek naar gedaan in samenwerking met meerdere externe partijen.

De volgende update volgt wanneer er meer informatie bekend is.

— Update bericht woensdag 29 september 2021 15:30 uur —

Engineers melden dat de oorzaak nog niet gevonden is. Er wordt gezocht naar oorzaken zowel binnen als buiten ons netwerk.

Rond 17:00 uur volgt de volgende update.

— Update bericht woensdag 29 september 2021 12:45 uur —

Engineers hebben deze ochtend meerdere meldingen ontvangen waarbij er – vooralsnog – enkel op verbindingen van meerdere externe partijen  een beperkt deel van het netwerkverkeer niet correct wordt afgehandeld.
Extra expertise is ingeschakeld in het onderzoek naar de oorzaak en oplossing.

De volgende update volgt rond 15:00 uur.

De titel is aangepast om de inhoud van deze melding zo correct mogelijk weer te geven.

— Oorspronkelijk bericht woensdag 29 september 2021 10:00 uur —

Engineers ontvangen meldingen dat een beperkt deel van de telefoontoestellen geen registratie kunnen ophalen wanneer er gebruik gemaakt wordt van een Weserve-verbinding.

Onderzoek naar de oorzaak is gestart in samenwerking met Weserve.

Workaround: Door het toestelprotocol te wijzigen van TCP naar UDP of van UDP naar TCP worden toestellen weer geregistreerd.

We houden je op de hoogte.


Getroffen diensten:

Connectivity VoIP