Performance Issues na Release 23 Upgrade

Engineers constateren en ontvangen meldingen over problemen wanneer er problemen zijn na Release 23 upgrades.
Hieronder vind je eventuele problemen en melden we de getroffen dienst, impact, eventuele workarounds en een actuele status.

25-01-2021 14:45 uur
HIP, KPN EEN. Bellen naar risicobestemmingen met gebruik van pincode. Wanneer een gebruiker de pincode invoert om naar een risicobestemming te bellen wordt opnieuw de pincode gevraagd (loop). Dit komt enkel voor wanneer de pincode op groepsniveau is ingesteld. Wanneer de pincode op de gebruiker is aangemaakt ondervindt deze geen impact.
– Workaround. Code instellen op de gebruiker welke naar risicobestemmingen belt.
– Status 25-01-2021 14:45. In onderzoek / Workaround beschikbaar.
– 29-01-2021 12:00 uur. Actuele status zal worden bijgehouden in de known issue lijst in de kennisdatabase.

21-01-2021 15:30 uur
Problemen met het doorverbinden van gesprekken.
HIP gebruikers: In Broadsoft kan het probleem in veel gevallen verholpen worden door de Maximum Number of Concurrent Redirected Calls te verhogen.
KPN EEN gebruikers: Indien het maximaal aantal concurrent redirected calls verhoogd dient te worden kan er een ticket/case aangemaakt worden. Engineers zullen deze wijziging voor je doorvoeren.
– Status 21-01-2021 15:30 uur. In onderzoek / Workaround beschikbaar.
– 29-01-2021 12:00 uur. Ivm verhogingsverzoeken wordt deze melding los geplaatst.

21-01-2021 09:20 uur
Hipper+/ KPN Mijn Gesprek. Visual Voicemail werkt niet in de app.
– Voicemails zijn te beluisteren door te bellen naar 1233
– Status 21-01-2021 16:10 uur. Leverancier is aangestuurd voor herstel. Vermoedelijk is voor dit probleem een App update benodigd.
– 29-01-2021 12:00 uur. Actuele status zal worden bijgehouden in de known issue lijst in de kennisdatabase.

25-01-2021 15:00 uur
Callcenter en Supervisor software. Rapportages worden niet altijd goed uitgedraaid. Er wordt een error getoond (2051 Service not available). Deze error wordt getoond wanneer er grotere rapportages worden opgevraagd.
-Status 26-01-2021 10:55 uur. Opgelost sinds 25-01-2021 18:35 uur.

25-01-2021 13:50 uur
Het uploaden van announcements en het toevoegen van custom files aan een profiel is niet mogelijk op de Broadsoft omgeving.
– Workaround beschikbaar door KPN EEN gebruikers door in te loggen op de commpilot via beheer.voipit.nl.
-Status 26-01-2021 10:55 uur. Opgelost sinds 25-01-2021 17:35 uur.

25-01-2021 13:40
Callcenter & Receptie software. Exchange integraties werken niet. Bestand creëert foutmelding ‘Unable to launch application’.
-Status 26-01-2021 10:55 uur. Opgelost sinds 25-01-2021 18:35 uur.

22-01-2021 11:45 uur.
SP.voipit.nl CommPilot. Push Notification Registration niet zichtbaar wanner je bent ingelogd als Service Provider. Door als gebruiker is te loggen worden deze push notifications wel weergegeven. Er is geen functionele impact voor eindgebruikers.
– Status 27-01-2021 17:30 uur. Opgelost sinds 27-01-2021 16:00 uur.

20-01-2021 17:00 uur
Het uploaden van announcements en het toevoegen van custom files aan een profiel is na de Release 23 upgrade niet mogelijk voor gebruikers via de commpilot op beheer.voipit.nl.
– Workaround beschikbaar door direct op de broadsoft omgeving in te loggen.
– Status 25-01-2021 13:45 uur:  Opgelost.

25-01-2021 08:55 uur.
IAM Mobile. We ontvangen meldingen over problemen met IAM Mobile. Het gaat hier om het wijzigen van de callcenter status, do not disturb status, wisselgesprekken en doorschakelingen.
– Status 25-01-2021 10:55 uur. Opgelost.

21-01-2021 11:50 uur
Diversion Inhibitor functionaliteit – Bij het niet aannemen van een gesprek op een Anywhere nummer wordt deze niet correct teruggestuurd naar Broadsoft. Gesprekken worden naar door de voicemail van het mobiele nummer gestuurd.
– Impact op gebruikers van ASB 5,6,7,8,10,11
– Workaround beschikbaar. Door onder de Anywhere instellingen “Require Answer Confirmation” aan te zetten blijven gesprekken binnen Broadsoft.
– Status 29-01-2021 12:00 uur Opgelost

20-01-2021 17:00 uur
Voicemail afluisteren vanaf extern telefoonnummer niet mogelijk voor gebruikers op ASB 7-8-10-11.
-Status: Opgelost sinds 20-01-2021 16:45

19-01-2021 09:30 uur
Beheer Portal, tabblad CommPilot
– Voor een deel van de gebruikers linkt het tabblad CommPilot in de Beheer Portal niet door naar de Broadsoft CommPilot.
– Voor een deel van deze gebruikers is er een workaround beschikbaar door rechtstreeks in te loggen op de Broadsoft omgeving en daar de CommPilot te gebruiken.
– Status: Opgelost sinds 19-01-2021 18:25

19-1-2021 09:00 uur
HIPIN Software Integratie en KPN EEN Software Integratie
– Applicatie werkt niet voor een deel van de gebruikers.
– Status: Opgelost sinds 19-01-2021 09:45

19-01-2021 09:00 uur
Receptionist+ en KPN een Receptie+
– Applicatie werkt niet voor een deel van de gebruikers.
– Status: Opgelost 19-01-2021 09:45


Getroffen diensten:

Beheer Portal HIP Receptionist+ HIPIN Software Integratie / KPN EEN Software Integratie HIPPER+ / KPN Mijn Gesprek IAM Mobile VoIP