Download hier de App van CSP Reporter

Extra maatregelingen omtrent Coronavirus & Monteursactiviteiten Connectivity

Vanuit leveranciers hebben wij updates gekregen omtrent de maatregelen voor de monteurs. Dit bericht wordt uitgebreid wanneer nieuwe informatie beschikbaar is.

xDSL, FttX
Levering

  • Leveringen met Test-en-label-afspraak in Noord-Brabant worden geleverd zonder test-en-label. Dit om het contact tussen personen te verminderen. Er zal contact met de klant of contactpersoon opgenomen worden om te testen of de verbinding werkt.
  • Leveringen met graafwerkzaamheden in Noord-Brabant vanaf 18 maart t/m 15 april worden geannuleerd. Klanten worden hierover ge├»nformeerd door KPN.
  • Voor de rest van Nederland worden orders zonder Test-en-label-afspraak opgeleverd. Voor orders met klantcontact wordt per order gekeken naar mogelijkheden. Op dit moment is er geen beleid voor deze opleveringen.

Service

  • Servicetickets op live diensten worden behandeld indien er geen linesync is bij de klant.
  • Herstel zal zonder klantbezoek verlopen. De klant of contactpersoon wordt gebeld om te controleren of de verbinding werkt en wordt zo mogelijk op afstand geholpen met aanvullende acties.
  • Indien ondergrondse werkzaamheden nodig zijn, zal dit zonder fysiek contact verlopen. Voor zorginstellingen zijn speciale teams samengesteld die extra veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  • Performance-klachten op live diensten worden tot nader order niet behandeld.

Zakelijk Fiber
Leveranciers van Zakelijk Fiber-diensten geven een eenduidig statement. Voor zover mogelijk gaan leveringen en service door – meegenomen dat fysiek contact gemeden wordt. Houd rekening met vertraging van opleveringen – op dit moment is het lastig aan te geven wat de gevolgen van het coronavirus zijn bij aannemers.

Toegang datacenters
Om toegang te krijgen tot het Equinix datacenter worden alle bezoekaanvragen, naast het indienen van een ticket, beoordeeld middels een extra formulier. Deze zult u ontvangen na het aanmaken van een ticket. De beoordeling geschiedt meestal binnen 4 uur na indiening. Wanneer er meer urgente toegangsbehoefte ontstaat, geef dit direct aan in het ticket.

Wij raden u aan om verzoeken voor bezoeken ten minste 24 uur voor een kritisch bezoek in te dienen, wanneer dat mogelijk is. Onvolledige formulieren kunnen leiden tot een vertraagde reactie of afwijzing van het verzoek.


Getroffen diensten:

Connectivity Leveren