Verscherpte maatregelen

18-8-2020 Afmelding

De nieuwe anderhalve meter samenleving en de daarbij behorende maatregelen de nieuwe norm zijn geworden wordt deze melding gesloten.
Bij belangrijke nieuwe maatregelen zullen wij deze wederom communiceren op deze pagina.

 

 

Vanuit  leveranciers hebben wij updates gekregen omtrent de maatregelen voor de monteursbezoeken of datacenter toegang. Dit bericht wordt uitgebreid wanneer nieuwe informatie beschikbaar is. (Laatste update: 07-08-2020).

KPN ADSL werkzaamheden
Om de mogelijkheden voor het upgraden van KPN ADSL verbindingen te vergemakkelijken is KPN 11 mei begonnen deze verbindingen proactief te migreren van de centrale naar de straatkast. De ADSL techniek blijft hiermee in gebruik en een toekomstige upgrade naar VDSL techniek wordt hiermee mogelijk.

Deze werkzaamheden zijn versneld gestart omdat er door een beperkt aantal klantbezoeken op locatie extra monteurs beschikbaar zijn. De migraties worden tussen 08:00 uur en 12:00 uur uitgevoerd en kunnen enkele minuten downtime veroorzaken. Mogelijk is een CPE herstart nodig.


xDSL, FttX

Levering

  • Leveringen met Test-en-label-afspraak in Noord-Brabant worden geleverd zonder test-en-label. Dit om het contact tussen personen te verminderen. Er zal contact met de klant of contactpersoon opgenomen worden om te testen of de verbinding werkt.
  • Leveringen met graafwerkzaamheden in Noord-Brabant vanaf 18 maart t/m 15 april worden geannuleerd. Klanten worden hierover geïnformeerd door KPN.
  • Voor de rest van Nederland worden orders zonder Test-en-label-afspraak opgeleverd. Voor orders met klantcontact wordt per order gekeken naar mogelijkheden. Op dit moment is er geen beleid voor deze opleveringen.

Service

  • Servicetickets op live diensten worden behandeld indien er geen linesync is bij de klant.
  • Herstel zal zonder klantbezoek verlopen. De klant of contactpersoon wordt gebeld om te controleren of de verbinding werkt en wordt zo mogelijk op afstand geholpen met aanvullende acties.
  • Indien ondergrondse werkzaamheden nodig zijn, zal dit zonder fysiek contact verlopen. Voor zorginstellingen zijn speciale teams samengesteld die extra veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  • Performance-klachten op live diensten worden vanaf 2 juni weer behandeld.

Zakelijk Fiber
Leveranciers van Zakelijk Fiber-diensten geven een eenduidig statement. Voor zover mogelijk gaan leveringen en service door – meegenomen dat fysiek contact gemeden wordt. Houd rekening met vertraging van opleveringen – op dit moment is het lastig aan te geven wat de gevolgen van het coronavirus zijn bij aannemers.

Toegang datacenters
Er gelden verscherpte maatregelen voor de toegang van de datacenters van Equinix als voor Digital Realty. Op onderstaande websites kunt u hier meer informatie over vinden.

Wanneer er meer urgente toegangsbehoefte ontstaat, geef dit direct aan in het ticket.

Wij raden u aan om verzoeken voor bezoeken ten minste 24 uur voor een kritisch bezoek in te dienen, wanneer dat mogelijk is. Onvolledige tickets of niet kritische bezoek-aanvragen kunnen leiden tot een vertraagde reactie of afwijzing van het verzoek.

https://www.digitalrealty.com/coronavirus-statement
https://www.equinix.nl/lp/equinix-coronavirus-statement-to-customers-and-partners


Getroffen diensten:

Connectivity Leveren