KPN EEN Receptie+

— Afmelding bericht donderdag 2 november 2023 11:45 uur —
Engineers melden dat het zeer beperkte aantal los gemelde incidenten verder individueel wordt afgehandeld.
De performance van de applicatie is op hetzelfde niveau als van voor de upgrade vorige week.

Hierbij wordt deze melding gesloten.

— Update bericht woensdag 1 november 2023 18:15 uur —
De leverancier heeft de melding over het vertraagd opnemen of terughalen van gesprekken in onderzoek.
Deze melding lijkt in zeer beperkte mate voor te komen waardoor deze incidenten vermoedelijk los onderzocht en behandeld dienen te worden.
Vanwege de vandaag gemelde DNS problemen zijn de resultaten aangaande de monitoring op de applicatieperformance vertroebeld en is bovenstaande nog niet bevestigd.

Een volgende update volgt rond 11:00 uur morgenochtend.

— Update bericht woensdag 1 november 2023 11:00 uur —
De leverancier heeft de melding over het vertraagd opnemen of terughalen van gesprekken in onderzoek.

In verband met de DNS performance issues kunnen gebruikers ook impact ervaren in de Receptie+ applicatie.

We updaten dit bericht aan het einde van de middag of eerder wanneer nodig.

— Update bericht dinsdag 31 oktober 2023 17:45 uur —
Engineers melden dat de initieel gemelde impact nagenoeg volledig is weggenomen sinds gisteravond 20:00 uur.
Er is nog een aanvullend onderzoek gaande waarbij meldingen over het vertraagd opnemen of terughalen van gesprekken worden onderzocht.

Morgenochtend rond 11:00 uur volgt een volgende update.

— Update bericht dinsdag 31 oktober 2023 09:15 uur —
De leverancier meldt de fix succesvol te hebben uitgevoerd gisteravond. De eerste business checks zijn positief.
We blijven de feedback en eventueel inkomende calls en tickets nauwlettend monitoren.

We updaten dit bericht aan het einde van de middag of eerder wanneer nodig.

— Update bericht maandag 30 oktober 2023 16:30 uur —
Engineers melden dat de fix de problemen heeft verholpen totdat er wordt uitgelogd middels de uitlog functionaliteit in de applicatie.

De leverancier voert later vanavond nogmaals herstelwerkzaamheden uit om de issues voor alle betrokken gebruikers te verhelpen.

We adviseren gebruikers van de applicatie om niet uit te loggen met de log uit knop gedurende de rest van de werkdag.

Een volgende update verwachten we morgen rond 10:00 uur te plaatsen.

— Update bericht maandag 30 oktober 2023 14:40 uur —
De leverancier meldt een fix te hebben toegepast waarmee de issues zijn verholpen.

Eindgebruikers dienen mogelijk opnieuw in te loggen voor herstel.

Business checks worden uitgevoerd ter bevestiging van herstel.

Een volgende update volgt rond 16:30.

— Update bericht maandag 30 oktober 2023 13:40 uur —
De leverancier meldt de issues te kunnen reproduceren en voert onderzoek uit naar de grondoorzaak.

Uit een impactbepaling blijkt dat een beperkt aantal eindgebruikers deze problemen ervaren.

Een volgende update volgt rond 14:45 uur of eerder wanneer beschikbaar.

— Oorspronkelijk bericht maandag 30 oktober 2023 11:30 uur —
Engineers ontvangen meldingen over performance issues in de KPN EEN Receptie+ over verminderde functionaliteiten in de applicatie.

Issues die kunnen voorkomen zijn:

  • Traagheid in het laden en inloggen van de applicatie
  • Traagheid in het opbouw van gesprekken vanuit de client
  • Agenda van contact wordt niet getoond
  • Vastlopen van de client
  • Contact informatie wordt verkeerd getoond

De leverancier is bijgeschakeld om de (te) ontvangen meldingen te onderzoeken.

Een volgende update volgt rond 13:45 uur of eerder wanneer beschikbaar.


Getroffen diensten:

KPN EEN Receptie+ VoIP