— Afsluit Bericht 21-10-2025 10.30 — Het probleem is verholpen, impact is volledig weggenomen. — Update Bericht 21-10-2025 09:30 — Engineers zien herstel op de diensten. Engineers monitoren het platform....
— Afsluit Bericht 21-10-2025 10.30 —
Het probleem is verholpen, impact is volledig weggenomen.
— Update Bericht 21-10-2025 09:30 —
Engineers zien herstel op de diensten.
Engineers monitoren het platform.
— Oorsponkelijk Bericht 21-10-2025 08:30 —
Engineers constateren verminderde bereikbaarheid van Onebase.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
— Afmelding bericht donderdag 16-10-2025 21:30 uur — Engineers melden volledig herstel in de bereikbaarheid van IRMA en OneBase. De melding wordt hiermee gesloten. — Oorspronkelijk bericht donderdag 16-10-2025 14:40 uur...
— Afmelding bericht donderdag 16-10-2025 21:30 uur —
Engineers melden volledig herstel in de bereikbaarheid van IRMA en OneBase.
De melding wordt hiermee gesloten.
— Oorspronkelijk bericht donderdag 16-10-2025 14:40 uur —
Engineers constateren verminderde bereikbaarheid van de volgende applicaties;
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
— Afmelding bericht vrijdag 17-10-2025 11:00 uur — De allerlaatste achterstanden zijn vanochtend bijgewerkt. Na monitoren lijken de leverstraten weer stabiel, Deze melding wordt hierbij gesloten. — Update bericht donderdag...
— Afmelding bericht vrijdag 17-10-2025 11:00 uur —
De allerlaatste achterstanden zijn vanochtend bijgewerkt.
Na monitoren lijken de leverstraten weer stabiel,
Deze melding wordt hierbij gesloten.
— Update bericht donderdag 16-10-2025 13:30 uur —
De achterstanden zijn nu bijna volledig weggewerkt.
Verwerking van het laatste restant kost de specialisten echter meer tijd.
Wij zullen deze melding bijwerken wanneer alle achterstanden verwerkt zijn.
— Update bericht donderdag 16-10-2025 09:15 uur —
Het verwerken van het laatste deel van de achterstand duurt iets langer dan verwacht.
Wij zijn er druk mee bezig deze laatste orders z.s.m. te verwerken.
Wij houden je op de hoogte.
— Update bericht woensdag 15-10-2025 17:00 uur —
Het grootste deel van de achterstand is verwerkt.
Ook het overige deel wordt z.s.m. verwerkt.
De volgende update volgt morgenochtend rond 09:15 uur.
— Update bericht woensdag 15-10-2025 16:00 uur —
De oorzaak is gevonden.
Herstelwerkzaamheden zijn uitgevoerd.
De achterstand wordt z.s.m. verwerkt.
Een volgende update wordt verwacht rond 17:00 uur.
— Oorspronkelijk bericht woensdag 15-10-2025 14:00 uur —
Engineers constateren momenteel uitval in de mobiele leverstraat.
Onderzoek is gestart.
Hierdoor kun je tijdelijk hinder ondervinden bij:
CDR’s en de verwerking hiervan ondervinden geen hinder van deze storing.
Wij houden je op de hoogte.
— Afmelding bericht dinsdag 14-10-2025 10:00 uur — We ontvangen geen klachten meer dat mobiele nummers niet bereikbaar zouden zijn vanaf Odido. Deze melding wordt hierbij gesloten. — Update...
— Afmelding bericht dinsdag 14-10-2025 10:00 uur —
We ontvangen geen klachten meer dat mobiele nummers niet bereikbaar zouden zijn vanaf Odido.
Deze melding wordt hierbij gesloten.
— Update bericht maandag 13-10-2025 16:45 uur —
Het testen is tot nu toe succesvol.
We houden de melding voor de zekerheid nog even open tot morgenochtend.
Een volgende update wordt verwacht rond 10:00 uur morgenvroeg.
— Update bericht maandag 13-10-2025 16:00 uur —
De herstelwerkzaamheden zijn in de afrondende fase.
Hierna zal er getest worden.
Een volgende update wordt verwacht om 16:45 uur.
— Update bericht maandag 13-10-2025 13:00 uur —
De impact is ongewijzigd.
Odido dient de routering van de nummers aan hun zijde aan te passen.
De verwachting vanuit Odido is dat dit vandaag nog wordt opgelost.
Een volgende update wordt verwacht rond 16:00 uur.
— Update bericht maandag 13-10-2025 09:15 uur —
De impact lijkt beperkt tussen inkomende gesprekken vanuit het Odido netwerk naar mobiele KPN-nummers welke vorige week bereikbaarheidsproblemen ervaarden.
Een oplostijd is op dit moment nog niet bekend.
Een volgende update wordt verwacht rond 13:00 uur.
— Update bericht zondag 12-10-2025 21:00 uur —
Er wordt nog altijd hard gewerkt aan een oplossing.
Een volgende update wordt verwacht om 09:15 uur morgenvroeg.
— Oorspronkelijk bericht zondag 12-10-2025 16:00 uur —
Engineers constateren dat sommige mobiele nummers niet bereikbaar zijn vanaf andere providers.
Onderzoek is gaande.
Een volgende update wordt verwacht om 21:00 uur.
— Afmelding bericht vrijdag 10-10-2025 22:00 — Ook de laatste badge is inmiddels verwerkt. De impact is volledig afgenomen. De melding wordt hierbij gesloten. — Update bericht vrijdag 10-10-2025...
— Afmelding bericht vrijdag 10-10-2025 22:00 —
Ook de laatste badge is inmiddels verwerkt.
De impact is volledig afgenomen.
De melding wordt hierbij gesloten.
— Update bericht vrijdag 10-10-2025 19:15 —
Veruit de meeste nummers zijn hersteld.
Er is nog een kleine badge met nummers die vanaf 21:00 opgestart zal worden.
Een volgende update volgt rond 22:00.
— Update bericht vrijdag 10-10-2025 18:15 —
De administratieve verwerking duurt langer dan verwacht.
Een volgende update volgt rond 19:15.
— Update bericht vrijdag 10-10-2025 17:15 —
Alle herstelwerkzaamheden zijn ondertussen uitgevoerd.
De administratieve verwerking kan nog 1 uur duren voordat de bereikbaarheid van alle nummers is hersteld.
Volgende update volgt rond 18:15.
— Update bericht vrijdag 10-10-2025 15:15 —
Engineers melden voorbereidende werkzaamheden te hebben uitgevoerd om de bereikbaarheid te herstellen.
Bereikbaarheid van de mobiele nummers zal geleidelijk herstellen.
De verwachting is dat deze werkzaamheden rond 17:00 uur zijn afgerond.
— Update bericht vrijdag 10-10-2025 12:00 —
Wij hebben inzichtelijk om welke nummers het gaat.
Het is niet meer nodig dit middels een ticket te melden.
Wij nemen contact op de betrokken ICT partijen.
— Update bericht vrijdag 10-10-2025 09:30 —
Onderzoek is opgeschaald.
We doen er alles aan om dit weer te herstellen.
Voor nu verzoeken wij nog steeds om alle getroffen nummers middels een ticket bij ons te melden.
— Update bericht donderdag 09-10-2025 17:00 —
Specialisten zijn druk bezig met onderzoek.
Voor nu verzoeken wij om alle getroffen nummers middels een ticket bij ons te melden.
Wij houden jullie op de hoogte.
— Oorspronkelijk bericht donderdag 09-10-2025 16:00 —
Engineers constateren momenteel verminderde bereikbaarheid op mobiele nummers.
Hierdoor kan het zijn dat gebruikers niet of minder bereikbaar zijn op hun mobiele nummer.
Specialisten zijn aangestuurd voor onderzoek.
— Afmelding donderdag 9 oktober 2025 14:50 uur — Engineers melden volledig herstel in de bereikbaarheid van OneBase. De melding wordt hiermee gesloten. — Oorspronkelijk bericht donderdag 9 oktober 2025 11:30...
— Afmelding donderdag 9 oktober 2025 14:50 uur —
Engineers melden volledig herstel in de bereikbaarheid van OneBase.
De melding wordt hiermee gesloten.
— Oorspronkelijk bericht donderdag 9 oktober 2025 11:30 uur —
Engineers constateren verminderde bereikbaarheid van Onebase.
Het issue heeft te maken met de Azure storing bij Microsoft.
Zie ook https://azure.status.microsoft/en-us/status
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
-Afmelding bericht donderdag 02/10/2025 15:25 – Engineers melden dat de vertraagde orders weer succesvol verwerkt worden. Opgelopen achterstanden worden in batches verwerkt. Deze melding wordt hierbij gesloten. – Oorspronkelijk bericht...
-Afmelding bericht donderdag 02/10/2025 15:25 –
Engineers melden dat de vertraagde orders weer succesvol verwerkt worden.
Opgelopen achterstanden worden in batches verwerkt.
Deze melding wordt hierbij gesloten.
– Oorspronkelijk bericht donderdag 02/010/2025 12:10 –
Engineers melden dat door de grote hoeveelheid te verwerken orders vertragingen zijn ontstaan op de mobiele leverstraat.
Het kan hierdoor aanzienlijk langer duren dan normaal voordat porteringen en nieuwe bestellingen worden opgeleverd.
Voor porteringen op status Zelf Afroepen adviseren wij te wachten tot deze melding gesloten is om downtime bij de klant te voorkomen.
— Afmelding Maandag 29-09-2025 13:00 — Engineers melden dat de werkzaamheden afgerond zijn en herstel wordt waargenomen. Engineers monitoren het platform. — Oorspronkelijke melding Maandag 29-09-2025 11:45 — Engineers constateren...
— Afmelding Maandag 29-09-2025 13:00 —
Engineers melden dat de werkzaamheden afgerond zijn en herstel wordt waargenomen.
Engineers monitoren het platform.
— Oorspronkelijke melding Maandag 29-09-2025 11:45 —
Engineers constateren een verhoogd callaanbod m.b.t. onderbreking op de Mobile Interconnect dienst.
Na onderzoek blijkt dat leverancier onaangekondigd onderhoud uitvoert.
Engineers zijn samen met leverancier in onderzoek om dit zo snel mogelijk weer in dienst te kregen.
We houden je op de hoogte.
Engineers constateren verminderde bereikbaarheid van Onebase. Er komt een melding: de applicatie kon niet worden gestart. Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Engineers constateren verminderde bereikbaarheid van Onebase.
Er komt een melding: de applicatie kon niet worden gestart.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
— Afmelding dinsdag 9 september 2025 12:15 uur — Engineers melden volledig herstel in de bereikbaarheid van IRMA en OneBase. De melding wordt hiermee gesloten. — Oorspronkelijk bericht dinsdag 9 september...
— Afmelding dinsdag 9 september 2025 12:15 uur —
Engineers melden volledig herstel in de bereikbaarheid van IRMA en OneBase.
De melding wordt hiermee gesloten.
— Oorspronkelijk bericht dinsdag 9 september 2025 11:45 uur —
Engineers constateren verminderde bereikbaarheid van de volgende applicaties;
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
