– Afmelding bericht Dinsdag 01-07-2025 12:05 – Engineers melden dat de oorzaak is gevonden, na 10:00 zou geen nieuwe impact meer zijn ontstaan. Het aantal meldingen op publieke storingen-pagina’s is...
– Afmelding bericht Dinsdag 01-07-2025 12:05 –
Engineers melden dat de oorzaak is gevonden, na 10:00 zou geen nieuwe impact meer zijn ontstaan.
Het aantal meldingen op publieke storingen-pagina’s is sindsdien ook afgenomen.
Voor toestellen welke nog problemen ervaren wordt verzocht om de verbinding opnieuw op te zetten d.m.v. een toestel herstart of vliegtuigstand.
Deze melding wordt hierbij gesloten.
– Oorspronkelijk bericht Dinsdag 01-07-2025 09:10 –
Engineers ontvangen meldingen van gebruikers die problemen ervaren met mobiele data op 4G & 5G.
Onderzoek naar de oorzaak is gestart. Het aan- en uitzetten van Vliegtuigstand lijkt het probleem te verhelpen.
Een volgende update komt wanneer meer informatie beschikbaar is.
– Afmelding bericht Donderdag 26-06-2025 16:15 – Het kunnen ophalen en exporteren van Verbruikgegevens in OneBase is hersteld. De gegevens in OneBase zijn momenteel actueel tot op 12:23, en zullen...
– Afmelding bericht Donderdag 26-06-2025 16:15 –
Het kunnen ophalen en exporteren van Verbruikgegevens in OneBase is hersteld.
De gegevens in OneBase zijn momenteel actueel tot op 12:23, en zullen in de aanloop tot morgen bijgewerkt worden.
Deze melding wordt hierbij gesloten.
– Update bericht Donderdag 26-06-2025 12:05 –
Door onvoorziene omstandigheden is het aanzetten van de exportfunctionaliteiten vertraagd tot 13:00.
Billingportal kan bij spoed als workaround gebruikt worden voor het downloaden van Verbruikgegevens.
– Update bericht Donderdag 26-06-2025 11:20 –
De mogelijkheid om te exporteren in OneBase zal rond 11:30 weer worden aangezet.
In verband met het spoedonderhoud zal de synchronisatie van de meest actuele Verbruikgegevens vertraagd zijn.
Billingportal kan bij spoed als workaround gebruikt worden voor Verbruikgegevens.
– Oorspronkelijk bericht Donderdag 26-06-2025 10:40 –
In verband met een spoedrelease is tijdelijk de exportfunctionaliteit van Verbruiksgegevens in OneBase stop gezet.
Zodra de release is uitgevoerd zal de mogelijkheid voor exporteren weer worden hervat.
– Afmelding bericht Maandag 23-06-2025 16:35 – Engineers melden dat de onderliggende problemen zijn gevonden en hersteld. Bijwerken van alle Gespreksdetails tot heden zal naar verwachting tot morgen duren. Deze...
– Afmelding bericht Maandag 23-06-2025 16:35 –
Engineers melden dat de onderliggende problemen zijn gevonden en hersteld.
Bijwerken van alle Gespreksdetails tot heden zal naar verwachting tot morgen duren.
Deze melding wordt hierbij gesloten.
– Oorspronkelijk bericht Maandag 23-06-2025 12:30 –
Engineers constateren dat de Gespreksdetails voor Vaste en Mobiele telefonie achterlopen in OneBase.
De data kan niet recenter dan 20-06-2025 worden opgehaald.
Middels Beheerportaal zijn de Gespreksdetails wel tot heden beschikbaar.
Onderzoek is gestart, een volgende update volgt wanneer meer informatie beschikbaar is.
– Afmelding bericht Vrijdag 20/06/2025 10:55 – Na onderzoek blijkt dit issue gerelateerd een enkele specifieke bestellingen, en niet aan een algemeen probleem. Dit issue zal los van deze melding...
– Afmelding bericht Vrijdag 20/06/2025 10:55 –
Na onderzoek blijkt dit issue gerelateerd een enkele specifieke bestellingen, en niet aan een algemeen probleem.
Dit issue zal los van deze melding worden opgelost voor de getroffen klanten.
Deze melding wordt hierbij gesloten.
– Oorspronkelijk bericht Vrijdag 20/06/2025 09:15 –
Engineers constateren problemen bij het bestellen van mobiele Voordeelmodules.
Na bestelling lopen deze niet voor verwerking door in IRMA.
Onderzoek is gestart, een update volgt om 12:00 of eerder indien beschikbaar.
-Afmelding bericht maandag 06 juni 11:30 uur— De verstoring is door de leverancier opgelost. Deze melding wordt hierbij gesloten. —Oorspronkelijk bericht maandag 06 juni 09:00 uur— Op dit moment is...
-Afmelding bericht maandag 06 juni 11:30 uur—
De verstoring is door de leverancier opgelost.
Deze melding wordt hierbij gesloten.
—Oorspronkelijk bericht maandag 06 juni 09:00 uur—
Op dit moment is er een verstoring in de leverstraat van Microsoft/Office 365.
Het is hierdoor niet mogelijk nieuwe orders in te leggen, mutaties op bestaande orders zijn wél mogelijk.
De leverancier is aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Een update verwachten we rond 12:00 te plaatsen of eerder wanneer beschikbaar.
Engineers hebben aanpassingen gemaakt waarmee het probleem verholpen lijkt te zijn. Mocht het probleem zich blijven voordoen, is het advies om de toestellen te herstarten, en om opnieuw in te...
Engineers hebben aanpassingen gemaakt waarmee het probleem verholpen lijkt te zijn.
Mocht het probleem zich blijven voordoen, is het advies om de toestellen te herstarten, en om opnieuw in te loggen op de betreffende applicatie.
— Afmelding bericht 28 mei 2025 om 10:30 uur —
We ontvangen meldingen dat geregistreerde toestellen hun registratie verliezen, wanneer ze registreren via TLS en SRTP gebruiken. Wij zien tevens problemen met de registraties van applicaties zoals Webex, welke gebruik maken van SRTP.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Advies is om de toestellen te herstarten, en om opnieuw in te loggen op de betreffende applicatie.
Engineers constateren dat partners en klanten niet bij de alle opties in Onebase kunnen, waaronder telefooncentrale beheer. Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel. Een update volgt zodra we meer...
Engineers constateren dat partners en klanten niet bij de alle opties in Onebase kunnen, waaronder telefooncentrale beheer.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Een update volgt zodra we meer informatie hebben
— Afmelding bericht 27 mei 2025 om 10:45 uur —
Alle opties zijn weer beschikbaar.
— Afmelding bericht Woensdag 28 Mei 2025 13:30 — Stabiliteit van het mobiele netwerk is gelijk gebleven sinds 25 mei 13:00. Mitigerende maatregelen zijn nog steeds van kracht, alsmede de...
— Afmelding bericht Woensdag 28 Mei 2025 13:30 —
Stabiliteit van het mobiele netwerk is gelijk gebleven sinds 25 mei 13:00.
Mitigerende maatregelen zijn nog steeds van kracht, alsmede de vehoogde bewaking.
Tot onderzoek uit de leverancier is afgerond zullen deze in stand blijven, naar verwachting duurt dat nog meerdere dagen.
Gezien de impact volledig is afgenomen wordt deze melding gesloten.
— Update Maandag 26 Mei 2025 10:30 —
De mitigerende maatregelen lijken succesvol, het netwerk is stabiel gebleven v/a zondagochtend.
Verhoogde bewaking wordt toegepast, er wordt geschakeld met de leverancier voor oplossing v/d grondoorzaak.
Een volgende update komt zodra meer informatie beschikbaar is.
— Update Zondag 25 Mei 2025 18:00 —
Er zijn in overleg met leverancier mitigerende maatregelen doorgevoerd.
Engineers monitoren het netwerk.
— Oorspronkelijk bericht zondag 25 Mei 2025 13:30 —
Engineers ontvangen een verhoogd aantal meldingen over verstoord mobiele functionaliteit.
Mobiele Data, telefonie en SMS kan hier impact door ervaren.
De leverancier heeft dit in onderzoek.
We verwachten vroeg op de avond een volgende update te kunnen delen.
— Afmelding 20 mei 2025 13:30 uur — De engineers melden dat de verstoring is verholpen. Checks zijn uitgevoerd om dit te bevestigen, impact is weggenomen. Hierbij wordt deze melding...
— Afmelding 20 mei 2025 13:30 uur —
De engineers melden dat de verstoring is verholpen. Checks zijn uitgevoerd om dit te bevestigen, impact is weggenomen.
Hierbij wordt deze melding gesloten.
— Update bericht 20 mei 2025 13:05 uur —
DC-Engineers hebben een mogelijk oorzaak gevonden en er vinden herstelwerkzaamheden plaats.
Volgende update wordt omstreeks 13:30 verwacht.
— Update bericht 20 mei 2025 12:45 uur —
Het onderzoek bij de leverancier is nog gaande. De engineer is op locatie aangekomen en er wordt verder onderzoek gedaan.
Volgende update wordt omstreeks 14:00 verwacht.
— Update bericht 20 mei 2025 11:30 uur —
Onderzoek bij leverancier is nog gaande. Vanuit KPN is er een DC-engineer aangestuurd voor verder on-prem onderzoek.
Volgende update wordt omstreeks 12:30 verwacht.
— Update bericht 20 mei 2025 11:00 uur —
Leverancier heeft intern expertise opgeschaald om het onderzoek te versnellen.
Volgende update wordt omstreeks 11:30 verwacht.
— Oorspronkelijk bericht 20 mei 2025 10:15 —
Engineers constateren een verstoring op het Odido netwerk.
Als gevolg van de storing zijn een gedeelte van de Odido verbindingen slecht of niet beschikbaar.
Engineers hebben de verstoring in onderzoek.
Wij houden u op de hoogte.
Bij het verwijderen van de admin accounts op de ASB6 en ASB7 zijn helaas ook een aantal accounts verwijderd die niet verwijderd hadden moeten worden waaronder hipreporter admins. Engineers zijn...
Bij het verwijderen van de admin accounts op de ASB6 en ASB7 zijn helaas ook een aantal accounts verwijderd die niet verwijderd hadden moeten worden waaronder hipreporter admins.
Engineers zijn momenteel aan het onderzoeken hoe deze account zo snel mogelijk hersteld kunnen worden. Tot die tijd zal er voor deze klant helaas geen recente data beschikbaar zijn in de tollring/reporter omgeving.
Engineers zijn bezig met het herstellen van de admin accounts.
— Afmelding bericht 14 mei 2025 om 11:45 uur —
Alle admin accounts zijn intussen hersteld.