Bij het verwijderen van de admin accounts op de ASB6 en ASB7 zijn helaas ook een aantal accounts verwijderd die niet verwijderd hadden moeten worden waaronder hipreporter admins. Engineers zijn...
Bij het verwijderen van de admin accounts op de ASB6 en ASB7 zijn helaas ook een aantal accounts verwijderd die niet verwijderd hadden moeten worden waaronder hipreporter admins.
Engineers zijn momenteel aan het onderzoeken hoe deze account zo snel mogelijk hersteld kunnen worden. Tot die tijd zal er voor deze klant helaas geen recente data beschikbaar zijn in de tollring/reporter omgeving.
Engineers zijn bezig met het herstellen van de admin accounts.
— Afmelding bericht 14 mei 2025 om 11:45 uur —
Alle admin accounts zijn intussen hersteld.
— Afmelding bericht woensdag 14 mei 2025 15:40 uur — De business checks zijn positief bevonden. Hierbij wordt deze melding gesloten. — Update bericht woensdag 14 mei 2025 10:50 uur...
— Afmelding bericht woensdag 14 mei 2025 15:40 uur —
De business checks zijn positief bevonden.
Hierbij wordt deze melding gesloten.
— Update bericht woensdag 14 mei 2025 10:50 uur —
Engineers melden dat er nog business checks uitgevoerd worden om volledig herstel via het KPN domein te bevestigen.
Een volgende update volgt rond 16:00 uur of eerder indien beschikbaar.
— Update bericht dinsdag 13 mei 2025 18:10 uur —
Engineers melden de oplossing zojuist te hebben uitgerold op de productieomgeving.
Om herhaling van dit probleem te voorkomen worden geautomatiseerde email-berichten vanuit IRMA voortaan via het KPN domein verstuurd.
Meer informatie en nieuwe afzend emailadressen vind je op de IRMA hompage.
Business checks worden uitgevoerd om herstel te bevestigen.
Een volgende update volgt morgen rond 10:00 uur of eerder indien beschikbaar.
— Update bericht dinsdag 13 mei 2025 14:00 uur —
Engineers melden te werken aan een oplossing . De verwachting is dat deze morgenochtend wordt geïmplementeerd.
Een volgende update volgt morgen rond 10:00 uur of eerder indien beschikbaar.
— Oorspronkelijk bericht dinsdag 13 mei 2025 11:00 uur —
Uitgaande email-berichten vanuit het routit.nl domein worden momenteel niet verstuurd.
Hierdoor ontvang je momenteel geen updates over je bestaande, nieuwe of opgeheven orders.
Onze VAR Sales collega’s zijn door deze onderbreking momenteel ook niet in staat je mail te beantwoorden omdat deze berichten niet worden verstuurd.
Een oplostijd is op dit moment nog niet bekend. Een volgende update volgt rond 14:00 uur of eerder indien beschikbaar.
– Afmelding Woensdag 14 Mei 10:00 – Na uitgebreide monitoring door onze engineers is volledig herstel geconstateerd. Indien E.V.I. is uitgeschakeld op een verbinding en deze weer geactiveerd dient te...
– Afmelding Woensdag 14 Mei 10:00 –
Na uitgebreide monitoring door onze engineers is volledig herstel geconstateerd.
Indien E.V.I. is uitgeschakeld op een verbinding en deze weer geactiveerd dient te worden, adviseren we je om de CPE te herstarten nadat de order actief is gekomen om weer veilig met E.V.I. van het internet gebruik te maken.
– Update bericht Maandag 12 Mei 14:00 –
Onze engineers hebben samen met de leverancier de impact weggenomen en constateren herstel.
Onze engineers monitoren het platform.
– Oorspronkelijk bericht Maandag 12 Mei 11:30 –
Engineers ontvangen enkele meldingen waarbij verminderde performance wordt gemeld op verbindingen waar E.V.I. op actief is.
Onderzoek naar aanleiding van deze meldingen is gestart en extra expertise van de leverancier is bijgeschakeld.
Een update volgt rond 13:45 of eerder indien beschikbaar.
— Afmeldings bericht vrijdag 9 mei 2025 19:05 uur — Engineers bevestigen na uitvoeren rollback volledig herstel waardoor we deze melding als opgelost markeren. Indien je E.V.I. hebt uitgeschakeld op...
— Afmeldings bericht vrijdag 9 mei 2025 19:05 uur —
Engineers bevestigen na uitvoeren rollback volledig herstel waardoor we deze melding als opgelost markeren.
Indien je E.V.I. hebt uitgeschakeld op je verbinding en deze weer activeert, adviseren we je om het CPE te herstarten nadat de order actief is gekomen om weer veilig met E.V.I. van het internet gebruik te maken.
— Update bericht vrijdag 9 mei 2025 14:55 uur —
Er is nog geen zicht op een oplossing waardoor voorbereidingen worden gedaan om om 17:00 uur te starten met de rollback van de software om de impact weg te nemen.
Gedurende de rollback kunnen eindgebruikers enkele connectie onderbrekingen waarnemen vanwege redundante omschakelingen.
Een volgende update volgt rond 19:00 uur of eerder indien beschikbaar.
— Update bericht vrijdag 9 mei 2025 13:50 uur —
De oorzaak lijkt gerelateerd aan de upgrade van de software van afgelopen dinsdagnacht. Samen met de leverancier wordt vanmiddag verder onderzocht of een mitigerende maatregel mogelijk is.
Indien er geen mitigerende maatregel beschikbaar is zal voor vanavond een rollback van de geupgrade software worden uitgevoerd.
Een volgende update volgt rond 15:30 uur.
— Update bericht vrijdag 9 mei 2025 11:10 uur —
Het onderzoek naar de oorzaak van de storing is nog gaande. Extra expertise van de leverancier is bijgeschakeld in het onderzoek.
De aanlevering van voorbeelden is op dit moment niet meer noodzakelijk voor het onderzoek.
Een volgende update volgt rond 12:30 uur.
— Update bericht vrijdag 9 mei 2025 10:25 uur —
Onze engineers zijn bezig met het onderzoek en daarbij is ook de leverancier bijgeschakeld om de ontvangen meldingen te onderzoeken.
Zodra wij een update ontvangen zullen we dit hier melden.
– Oorspronkelijk bericht donderdag 8 mei 15:30 uur –
Onze engineers melden een verhoogd call aanbod aangaande performance met EVI actief.
Wij ontvangen graag voorbeelden met:
aangeleverd in een case op orderid met impact.
— Afmelding bericht vrijdag 1 mei 2025 11:05 uur — Engineers melden volledig herstel in de beschikbaarheid van beide applicaties. Achterstanden met betrekking tot leveringen zijn weggewerkt. Hierbij wordt deze...
— Afmelding bericht vrijdag 1 mei 2025 11:05 uur —
Engineers melden volledig herstel in de beschikbaarheid van beide applicaties. Achterstanden met betrekking tot leveringen zijn weggewerkt.
Hierbij wordt deze melding gesloten.
— Update bericht donderdag 1 mei 2025 19:40 uur —
Onze engineers hebben het probleem kunnen verhelpen en werkt alles weer naar behoren, de engineers zullen de situatie blijven monitoren op problemen.
Vanavond en morgenochtend zullen de achterstanden in de bestellingen verwerkt worden.
Morgenochtend worden de laatste business checks uitgevoerd. De volgende update / definitieve afmelding zal rond 10:00uur volgen.
— Update bericht donderdag 1 mei 2025 18:00 uur —
Het onderzoek naar de oorzaak en herstelmogelijkheden is nog gaande.
Een oplostijd is nog niet bekend. Een volgende update volgt rond 20:00 uur of eerder indien beschikbaar.
— Update bericht donderdag 1 mei 2025 16:45 uur —
Engineers melden dat naast verminderde IRMA functionaliteiten ook OneBase verminderd of niet bereikbaar is.
Omdat de grondoorzaak vermoedelijk hetzelfde is wordt de voortgang van onderzoek en herstel voor beide applicaties in deze melding gemeld.
Extra expertise is opgeschakeld. Een volgende update volgt rond 18:00 uur of eerder indien beschikbaar.
— Oorspronkelijk bericht donderdag 1 mei 2025 16:00 uur —
Engineers melden een verminderde beschikbaarheid van functionaliteiten binnen IRMA.
Hierdoor is het bijvoorbeeld niet mogelijk om diverse tooling voor verbindingen te gebruiken en kan het zijn dat je een bestelling niet kunt plaatsen of deze niet zo snel geleverd wordt als je van ons gewend bent.
Het onderzoek naar de grondoorzaak is gaande. Op dit moment is er nog geen oplostijd bekend.
Een volgende update volgt rond 17:00 uur of eerder indien beschikbaar.
— Afmelding bericht woensdag 30-04-2025 16:30 — De achterstand is volledig weggewerkt. De melding wordt hierbij gesloten. — Oorspronkelijk bericht woensdag 30-04-2025 10:15 — Vanwege de eerdere storing hebben...
— Afmelding bericht woensdag 30-04-2025 16:30 —
De achterstand is volledig weggewerkt.
De melding wordt hierbij gesloten.
— Oorspronkelijk bericht woensdag 30-04-2025 10:15 —
Vanwege de eerdere storing hebben we nog steeds met een flinke achterstand te maken.
De kan zijn dat het daarom nog steeds langer duurt voordat orders doorlopen.
Zodra de achterstand is verwerkt zullen we deze melding sluiten.
— Afmelding bericht dinsdag 29-04-2025 17:00 — Er is een workaround in het netwerk geïnstalleerd. Hierdoor loopt de dienstverlening weer door en is de impact weggenomen. De achterstanden zullen z.s.m....
— Afmelding bericht dinsdag 29-04-2025 17:00 —
Er is een workaround in het netwerk geïnstalleerd.
Hierdoor loopt de dienstverlening weer door en is de impact weggenomen.
De achterstanden zullen z.s.m. verwerkt worden.
De melding wordt hierbij gesloten.
— Update bericht dinsdag 29-04-2025 16:00 —
De oorzaak is gevonden.
Er wordt nu hard gewerkt aan een oplossing.
Wij houden je op de hoogte.
— Oorspronkelijk bericht dinsdag 29-04-2025 11:30 —
Engineers constateren momenteel problemen in de mobiele leverstraat.
Het kan zijn dat provisioning hierdoor vastloopt of langer duurt.
Ook het versturen van SMS berichten kan hinder ondervinden.
Onderzoek is volop bezig.
Wij houden je op de hoogte.
– Afmelding bericht Donderdag 24/04/2025 16:00 De leverancier heeft inmiddels aanpassingen gemaakt. We hebben van onze engineers bevestiging gekregen dat het probleem is verholpen. – Originele bericht Donderdag 24/04/2025 14:00...
– Afmelding bericht Donderdag 24/04/2025 16:00
De leverancier heeft inmiddels aanpassingen gemaakt.
We hebben van onze engineers bevestiging gekregen dat het probleem is verholpen.
– Originele bericht Donderdag 24/04/2025 14:00
Engineers ontvangen meldingen over het niet kunnen inloggen in de gespreksrapportage omgeving.
Ook zijn er meldingen dat de wallboards niet geopend kunnen worden met de melding “Wallboard licentie limiet is bereikt”.
De leverancier is bijgeschakeld om de ontvangen meldingen te onderzoeken.
– Afmelding bericht Dinsdag 15/04/2025 12:45 – Engineers bevestigen herstel, synchronisatie van OneBase werkt weer als verwacht. De telefooncentrales en mobiele abonnementen zijn nu weer inzichtelijk in de portal. Deze...
– Afmelding bericht Dinsdag 15/04/2025 12:45 –
Engineers bevestigen herstel, synchronisatie van OneBase werkt weer als verwacht.
De telefooncentrales en mobiele abonnementen zijn nu weer inzichtelijk in de portal.
Deze melding wordt hierbij gesloten.
– Update bericht Dinsdag 15/04/2025 12:00 –
Herstellende acties worden momenteel toegepast.
Synchronisatie zal naar verwachting weer gaan lopen vanaf 12:30.
Volgende update komt om 13:00.
– Update bericht Dinsdag 15/04/2025 10:30 –
Bij nader onderzoek blijkt het probleem groter dan verwacht.
De titel van deze melding is aangepast om het issue beter te onderschrijven.
Dit issue treft alles wat met de uurlijkse synchronisatie wordt opgeleverd in OneBase.
Telefooncentrales die gisterenmiddag of later besteld zijn verschijnen ook niet in de portal.
Een volgende update komt 12:00 of eerder indien beschikbaar.
– Oorspronkelijk bericht Dinsdag 15/04/2025 09:10 –
Engineers ontvangen melding dat sinds gisterenmiddag nieuwe mobiele abonnementen niet in OneBase verschijnen.
Hierdoor kunnen geen eSIM QR codes worden opgehaald, en kunnen de abonnementen niet beheerd worden.
Er is aangestuurd voor onderzoek en herstel. Een volgende update komt 12:00 of eerder indien beschikbaar.
Zojuist is er ongepland een update van de Hipper+ app geweest. Deze stond gepland voor 25 april 2025. Gebruikers ontvangen indien ingesteld automatisch een update van de app op het...
Zojuist is er ongepland een update van de Hipper+ app geweest. Deze stond gepland voor 25 april 2025.
Gebruikers ontvangen indien ingesteld automatisch een update van de app op het mobiele device.
Wanneer dit niet is ingesteld dient de applicatie handmatig te worden geüpdatet.
Na de update dient de gebruiker opnieuw in te loggen in de app
De app is volledig getest en goedgekeurd dus we verwachten geen impact.
Mochten er toch onvoorziene problemen optreden, dan ontvangen wij hier graag tickets voor ter onderzoek.