[OPGELOST] OneBase toegang tot Telefooncentrale
— Geüpdate bericht 18-07-2025 16.30 — We zien inmiddels volledig herstel. Mochten zich nog klachten voor doen, dan is het advies om de cache van de browser te legen. —...
open bericht
— Geüpdate bericht 18-07-2025 16.30 —
We zien inmiddels volledig herstel. Mochten zich nog klachten voor doen, dan is het advies om de cache van de browser te legen.
— Oorspronkelijke bericht 18-07-2025 14.00 —
Engineer ontvangen meldingen dat het momenteel niet mogelijk is om telefooncentrale beheer uit te voeren via Onebase
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel
Een volgende update volgt rond 17.00 uur of eerder wanneer beschikbaar.
Diensten:
OneBase, RoutIT
sluit bericht
van:18 July 2025 14:00:00
tot:18 July 2025 16:30:00
[OPGELOST] OneBase toegang tot Telefooncentrale
— Update bericht, 16 juli 2025 11.45 — De verstoring lijkt verholpen te zijn. We zien dat het weer mogelijk is om de Telefooncentrale te benaderen via Onebase. Engineers blijven...
open bericht
— Update bericht, 16 juli 2025 11.45 —
De verstoring lijkt verholpen te zijn. We zien dat het weer mogelijk is om de Telefooncentrale te benaderen via Onebase.
Engineers blijven het platform monitoren.
— Oorspronkelijke bericht, 16 juli 2025 11.15 —
Engineers constateren dat partners geen toegang hebben tot de Telefooncentrales van een deel van hun klanten.
Het probleem is reeds aangemeld, en engineers hebben het probleem in onderzoek.
Diensten:
OneBase, RoutIT
sluit bericht
van:16 July 2025 11:15:00
tot:16 July 2025 11:45:00
[OPGELOST] Probleem inloggen GRIP
— Update Bericht, 16 juli 2025 09.45 — Engineer constateren dat inloggen inmiddels weer mogelijk is. Er wordt onderzoek gedaan naar de onderliggende oorzaak. We blijven het probleem monitoren. —...
open bericht
— Update Bericht, 16 juli 2025 09.45 —
Engineer constateren dat inloggen inmiddels weer mogelijk is. Er wordt onderzoek gedaan naar de onderliggende oorzaak.
We blijven het probleem monitoren.
— Update Bericht, 16 juli 2025 09.30 —
Engineers geven aan dat een mogelijke oplossing in zicht is. Een update volgt om 10:00 uur.
— Oorspronkelijke bericht, 16 juli 2025 09.00 —
Engineers ontvangen meldingen van partners dat zij niet kunnen inloggen op GRIP.
Partners kunnen hierdoor niet inloggen op GRIP gekoppelde applicaties zoals IRMA en OneBase.
Dit probleem wordt momenteel onderzocht.
Diensten:
IRMA, RoutIT
sluit bericht
van:16 July 2025 09:00:00
tot:16 July 2025 09:45:00
[OPGELOST] IRMA Leverstraat FttH x-DSL
— Update bericht vrijdag 11 juli 2025 10:05 uur — Engineers hebben een wijziging toegepast waarmee de oorzaak van de storing is weggenomen. Checks bevestigen herstel. Hierbij wordt deze melding...
open bericht
— Update bericht vrijdag 11 juli 2025 10:05 uur —
Engineers hebben een wijziging toegepast waarmee de oorzaak van de storing is weggenomen. Checks bevestigen herstel.
Hierbij wordt deze melding gesloten.
— Oorspronkelijk bericht donderdag 10 juli 2025 17:50 uur —
Onze engineers constateren op dit moment een storing met de Irma leverstraat.
Bij het inleggen van de order wordt de huisnummer toevoeging niet goed meegegeven.
Nieuwe orders en migratie orders, met betrekking tot x-DSL en FttH.
Een oplostijd is nog niet bekend, volgende update volgt morgen voor 11:00 uur.
Diensten:
Connectivity, KPN FttH, KPN xDSL, Leveren
sluit bericht
van:10 July 2025 17:50:00
tot:11 July 2025 10:05:00
[OPGELOST] Leverstraat mobiel
— Afmelding bericht vrijdag 04-07-2025 16:00 — De oorzaak is gevonden en het probleem is verholpen. De achterstand wordt momenteel weggewerkt. De melding wordt hierbij gesloten. — Oorspronkelijk bericht...
open bericht
— Afmelding bericht vrijdag 04-07-2025 16:00 —
De oorzaak is gevonden en het probleem is verholpen.
De achterstand wordt momenteel weggewerkt.
De melding wordt hierbij gesloten.
— Oorspronkelijk bericht vrijdag 04-07-2025 14:00 —
Engineers constateren momenteel uitval in de mobiele leverstraat.
Onderzoek is gestart.
Het is hierdoor tijdelijk niet mogelijk om:
- Mobiele porteringen uit te voeren;
- Bewerkingen uit te voeren;
- Nummerwissels uit te voeren;
- Nieuwe nummers op te leveren;
- Simkaarten te (de)blokkeren;
- Wijzigingen uit te voeren via de beheerportal/OneBase;
- Doorschakelingen instellen of wijzigen;
- VaMo op te leveren of op te heffen.
CDR’s en de verwerking hiervan ondervinden geen hinder van deze storing.
Wij houden je op de hoogte.
Diensten:
Mobiel
sluit bericht
van:04 July 2025 14:00:00
tot:04 July 2025 16:00:00
[OPGELOST] Performance problemen Mobiel Internet
– Afmelding bericht Dinsdag 01-07-2025 12:05 – Engineers melden dat de oorzaak is gevonden, na 10:00 zou geen nieuwe impact meer zijn ontstaan. Het aantal meldingen op publieke storingen-pagina’s is...
open bericht
– Afmelding bericht Dinsdag 01-07-2025 12:05 –
Engineers melden dat de oorzaak is gevonden, na 10:00 zou geen nieuwe impact meer zijn ontstaan.
Het aantal meldingen op publieke storingen-pagina’s is sindsdien ook afgenomen.
Voor toestellen welke nog problemen ervaren wordt verzocht om de verbinding opnieuw op te zetten d.m.v. een toestel herstart of vliegtuigstand.
Deze melding wordt hierbij gesloten.
– Oorspronkelijk bericht Dinsdag 01-07-2025 09:10 –
Engineers ontvangen meldingen van gebruikers die problemen ervaren met mobiele data op 4G & 5G.
Onderzoek naar de oorzaak is gestart. Het aan- en uitzetten van Vliegtuigstand lijkt het probleem te verhelpen.
Een volgende update komt wanneer meer informatie beschikbaar is.
Diensten:
Mobiel
sluit bericht
van:01 July 2025 09:10:00
tot:01 July 2025 12:05:00
[OPGELOST] Exporteren Verbruik OneBase
– Afmelding bericht Donderdag 26-06-2025 16:15 – Het kunnen ophalen en exporteren van Verbruikgegevens in OneBase is hersteld. De gegevens in OneBase zijn momenteel actueel tot op 12:23, en zullen...
open bericht
– Afmelding bericht Donderdag 26-06-2025 16:15 –
Het kunnen ophalen en exporteren van Verbruikgegevens in OneBase is hersteld.
De gegevens in OneBase zijn momenteel actueel tot op 12:23, en zullen in de aanloop tot morgen bijgewerkt worden.
Deze melding wordt hierbij gesloten.
– Update bericht Donderdag 26-06-2025 12:05 –
Door onvoorziene omstandigheden is het aanzetten van de exportfunctionaliteiten vertraagd tot 13:00.
Billingportal kan bij spoed als workaround gebruikt worden voor het downloaden van Verbruikgegevens.
– Update bericht Donderdag 26-06-2025 11:20 –
De mogelijkheid om te exporteren in OneBase zal rond 11:30 weer worden aangezet.
In verband met het spoedonderhoud zal de synchronisatie van de meest actuele Verbruikgegevens vertraagd zijn.
Billingportal kan bij spoed als workaround gebruikt worden voor Verbruikgegevens.
– Oorspronkelijk bericht Donderdag 26-06-2025 10:40 –
In verband met een spoedrelease is tijdelijk de exportfunctionaliteit van Verbruiksgegevens in OneBase stop gezet.
Zodra de release is uitgevoerd zal de mogelijkheid voor exporteren weer worden hervat.
Diensten:
Mobiel, VoIP
sluit bericht
van:26 June 2025 10:40:00
tot:26 June 2025 16:15:00
[OPGELOST] Verbruik Vast en Mobiel OneBase
– Afmelding bericht Maandag 23-06-2025 16:35 – Engineers melden dat de onderliggende problemen zijn gevonden en hersteld. Bijwerken van alle Gespreksdetails tot heden zal naar verwachting tot morgen duren. Deze...
open bericht
– Afmelding bericht Maandag 23-06-2025 16:35 –
Engineers melden dat de onderliggende problemen zijn gevonden en hersteld.
Bijwerken van alle Gespreksdetails tot heden zal naar verwachting tot morgen duren.
Deze melding wordt hierbij gesloten.
– Oorspronkelijk bericht Maandag 23-06-2025 12:30 –
Engineers constateren dat de Gespreksdetails voor Vaste en Mobiele telefonie achterlopen in OneBase.
De data kan niet recenter dan 20-06-2025 worden opgehaald.
Middels Beheerportaal zijn de Gespreksdetails wel tot heden beschikbaar.
Onderzoek is gestart, een volgende update volgt wanneer meer informatie beschikbaar is.
Diensten:
Mobiel, VoIP
sluit bericht
van:23 June 2025 12:30:00
tot:23 June 2025 16:35:00
[OPGELOST] Oplevering Mobiele Modules
– Afmelding bericht Vrijdag 20/06/2025 10:55 – Na onderzoek blijkt dit issue gerelateerd een enkele specifieke bestellingen, en niet aan een algemeen probleem. Dit issue zal los van deze melding...
open bericht
– Afmelding bericht Vrijdag 20/06/2025 10:55 –
Na onderzoek blijkt dit issue gerelateerd een enkele specifieke bestellingen, en niet aan een algemeen probleem.
Dit issue zal los van deze melding worden opgelost voor de getroffen klanten.
Deze melding wordt hierbij gesloten.
– Oorspronkelijk bericht Vrijdag 20/06/2025 09:15 –
Engineers constateren problemen bij het bestellen van mobiele Voordeelmodules.
Na bestelling lopen deze niet voor verwerking door in IRMA.
Onderzoek is gestart, een update volgt om 12:00 of eerder indien beschikbaar.
Diensten:
Mobiel
sluit bericht
van:20 June 2025 09:15:00
tot:20 June 2025 10:55:00
[OPGELOST] Leverstraat Microsoft 365 / Office 365
-Afmelding bericht maandag 06 juni 11:30 uur— De verstoring is door de leverancier opgelost. Deze melding wordt hierbij gesloten. —Oorspronkelijk bericht maandag 06 juni 09:00 uur— Op dit moment is...
open bericht
-Afmelding bericht maandag 06 juni 11:30 uur—
De verstoring is door de leverancier opgelost.
Deze melding wordt hierbij gesloten.
—Oorspronkelijk bericht maandag 06 juni 09:00 uur—
Op dit moment is er een verstoring in de leverstraat van Microsoft/Office 365.
Het is hierdoor niet mogelijk nieuwe orders in te leggen, mutaties op bestaande orders zijn wél mogelijk.
De leverancier is aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Een update verwachten we rond 12:00 te plaatsen of eerder wanneer beschikbaar.
Diensten:
Cloud, Microsoft 365, Microsoft Office 365
sluit bericht
van:02 June 2025 09:00:00
tot:02 June 2025 11:30:00