— Afmelding bericht 29-04-2024 14:00 — Engineers merken gestaag verbetering, de mobiele leverstraat is daarom weer aangezet. Opgelopen achterstanden worden weggewerkt, het kan zijn dat hierbij nog vertraging wordt ervaren....
— Afmelding bericht 29-04-2024 14:00 —
Engineers merken gestaag verbetering, de mobiele leverstraat is daarom weer aangezet.
Opgelopen achterstanden worden weggewerkt, het kan zijn dat hierbij nog vertraging wordt ervaren.
Deze melding wordt hierbij gesloten.
— Oorspronkelijke bericht 29-04-2024 11:30 —
Engineers merken sinds 09:15 een toenemende hoeveelheid time-outs op in onze communicatie met het KPN Mobiele Netwerk.
Uit voorzorg is de mobiele leverstraat tijdelijk dichtgezet.
Het is hierdoor tijdelijk niet mogelijk om:
Mobiele porteringen uit te voeren;
Bewerkingen uit te voeren;
Nummerwissels uit te voeren;
Nieuwe nummers op te leveren;
Simkaarten te (de)blokkeren;
Wijzigingen uit te voeren via de beheerportal/OneBase;
Doorschakelingen instellen of wijzigen
Opleveren VaMo
CDR’s en de verwerking hiervan ondervinden geen hinder van deze storing.
Voor simblokkades kan er een ticket aangemaakt worden.
Wij houden je op de hoogte.
— Afmelding bericht 26-04-2024 16:40 — Engineers merken sinds 16:00 gestaag verbetering, de leverstraat is sinds 16:30 weer aangezet. Automatische provisioning zal hierdoor weer doorlopen, wel kan vertragingen worden ervaren...
— Afmelding bericht 26-04-2024 16:40 —
Engineers merken sinds 16:00 gestaag verbetering, de leverstraat is sinds 16:30 weer aangezet.
Automatische provisioning zal hierdoor weer doorlopen, wel kan vertragingen worden ervaren door de opgelopen achterstanden.
Deze achterstanden zullen in de loop van de avond worden weggewerkt.
— Oorspronkelijke bericht 26-04-2024 14:45 —
Engineers merken sinds 14:00 een toenemende time-outs op in onze communicatie met het KPN Mobiele Netwerk.
Het is hierdoor tijdelijk niet mogelijk om:
CDR’s en de verwerking hiervan ondervinden geen hinder van deze storing.
Voor simblokkades kan er een ticket aangemaakt worden.
Wij houden je op de hoogte.
— Afmelding bericht 29-04-2024 12:30— Onderzoek in samenwerking met de leverancier wijst uit dat de impact bij een beperkt deel van de eindgebruikers optreedt. Een oplossing door middel van een...
— Afmelding bericht 29-04-2024 12:30—
Onderzoek in samenwerking met de leverancier wijst uit dat de impact bij een beperkt deel van de eindgebruikers optreedt.
Een oplossing door middel van een extra app-update blijkt niet mogelijk.
Voor getroffen Android eindgebruikers kan het legen van de cache de impact wegnemen.
Wanneer het legen van de cache niet tot de oplossing leidt of wanneer je impact ervaart op een IOS-toestel dient de applicatie verwijderd en opnieuw geïnstalleerd te worden.
Onderzoek naar preventie van herhaling voor toekomstige updates wordt buiten deze melding om uitgevoerd.
Deze melding wordt hierbij gesloten.
— Update bericht vrijdag 26 april 2024 15:20 —
De leverancier is aangestuurd voor onderzoek en herstel van de KPN EEN Mijn Gesprek en Hipper+ applicatie. Een oplostermijn is op dit moment nog niet bekend.
Het opnieuw installeren van de applicatie neemt de impact weg.
Nog niet geüpdatete mobiele applicaties ondervinden geen impact van deze storing.
— Oorspronkelijk bericht vrijdag 26 april 2024 12:23 —
Engineers ontvangen meldingen dat de update van de app niet te installeren is via de appstore of dat de update melding blijft komen.
Workaround is de app eerst verwijderen en dan opnieuw installeren.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek.
Volgende update volgt om 16.00 uur
— Afmelding vrijdag 26 april om 09:15 uur — De leverancier meldt de storing te hebben opgelost, business checks zijn uitgevoerd ter bevestiging van herstel. — Update vrijdag 26 april...
— Afmelding vrijdag 26 april om 09:15 uur —
De leverancier meldt de storing te hebben opgelost, business checks zijn uitgevoerd ter bevestiging van herstel.
— Update vrijdag 26 april 2024 om 09:00 uur —
De grondoorzaak is nog niet inzichtelijk, de leverancier blijft dit onderzoeken.
Onze engineers monitoren het platform actie de volgende update is morgen om 11:00
— Update donderdag 25 april 2024 om 16:45 uur —
De grondoorzaak is nog niet inzichtelijk, de leverancier blijft dit onderzoeken.
Onze engineers monitoren het platform actie de volgende update is morgen om 09:00
— Update donderdag 25 april 2024 om 16:15 uur —
De leverancier heeft het issue nog in onderzoek.
Volgende update volgt om 16:45 uur
—Oorspronkelijk bericht donderdag 25 april 2024 om 15:20 uur —
Engineers ontvangen meldingen dat er vertraging zit in de KPN Een Receptionist+
Leverancier is aangestuurd voor onderzoek en herstel
— Afmelding bericht 17-04-2024 10:50 — Engineers melden herstel in de beschikbaarheid van de verbindingen. Indien een verbinding nog niet automatisch is hersteld vernemen wij dit graag via het reguliere...
— Afmelding bericht 17-04-2024 10:50 —
Engineers melden herstel in de beschikbaarheid van de verbindingen.
Indien een verbinding nog niet automatisch is hersteld vernemen wij dit graag via het reguliere proces.
Hiermee wordt deze melding gesloten.
— Update bericht 17-04-2024 10:00 —
Engineers zijn volop bezig met herstelwerkzaamheden, volgende update wordt omstreeks 11:00
verwacht.
— Update bericht 17-04-2024 9:30 —
Engineers hebben de oplosrichting bepaald en de hiervoor benodigde extra expertise is bijgeschakeld.
Een volgende update volgt rond 10:00
— Oorspronkelijke bericht 17-04-2024 9:00 —
Engineers constateren uitval op een deel van de WOK-verbindingen.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
We houden je op de hoogte.
— Afmelding donderdag 11 april 2024 17:00 uur — Engineers melden volledig herstel. Hierbij wordt deze melding gesloten. — Update Bericht donderdag 11 april 2024 16:45 uur — Engineers melden...
— Afmelding donderdag 11 april 2024 17:00 uur —
Engineers melden volledig herstel.
Hierbij wordt deze melding gesloten.
— Update Bericht donderdag 11 april 2024 16:45 uur —
Engineers melden een workaround te hebben toegepast waardoor de support en service verzoeken kunnen worden opgepakt.
Een update volgt morgen rond 10:00 of eerder indien beschikbaar.
— Update Bericht donderdag 11 april 2024 14:00 uur —
Extra expertise is opgeschakeld in het onderzoek. Er is nog geen oplostijd bekend.
Een volgende update volgt rond 16:30 of eerder indien beschikbaar.
— Oorspronkelijk bericht donderdag 11 april 12:30 uur —
Door verminderde beschikbaarheid van interne systemen zijn we beperkt in staat je service of support verzoeken uit te voeren.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
Een volgende update volgt rond 14:00.
— Afmelding bericht woensdag 10 april 10.20 uur — Engineers melden dat de issue is opgelost. — Oorspronkelijk bericht dinsdag 9 april 15.00 uur — Engineers constateren dat bij het...
— Afmelding bericht woensdag 10 april 10.20 uur —
Engineers melden dat de issue is opgelost.
— Oorspronkelijk bericht dinsdag 9 april 15.00 uur —
Engineers constateren dat bij het loskoppelen van de Gespreksopname licentie de reeds bestaande opnames worden verwijderd, ook als je dit niet expliciet aanvinkt.
We adviseren de licentie niet los te koppelen via onebase wanneer je de opnames wilt behouden.
Als workaround kan je de licentie wel loskoppelen via de beheer portal.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
We updaten dit bericht wanneer we meer informatie hebben.
— Afmelding bericht 8 april 2024 08:30 uur — Engineers melden dat de impact gisteren rond het middaguur zijn weggenomen. — Oorspronkelijk bericht 7 april 2024 09:14 uur — Engineers...
— Afmelding bericht 8 april 2024 08:30 uur —
Engineers melden dat de impact gisteren rond het middaguur zijn weggenomen.
— Oorspronkelijk bericht 7 april 2024 09:14 uur —
Engineers constateren problemen na uitvoeren van migratiewerkzaamheden op het mobiele netwerk.
Het is hierdoor niet mogelijk om mobiele feautures per SMS naar 1330 te activeren (DAGBUNDEL AAN, LIMIET UIT, JA, ..).
Ook kan vertraging worden ervaren bij het bestellen van mobiele abonnementen.
Onderzoek vind plaats vanuit de leverancier, een update volgt zodra deze beschikbaar is.
— Afmelding donderdag 4 april 2024 10:15 uur — Engineers melden volledig herstel in de bereikbaarheid van IRMA en OneBase. De melding wordt hiermee gesloten. — Oorspronkelijk bericht donderdag 4...
— Afmelding donderdag 4 april 2024 10:15 uur —
Engineers melden volledig herstel in de bereikbaarheid van IRMA en OneBase.
De melding wordt hiermee gesloten.
— Oorspronkelijk bericht donderdag 4 april 2024 10:00 uur —
Engineers constateren verminderde bereikbaarheid van de volgende applicaties;
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel.
— Afmelding donderdag 28 maart 2024 12:45 uur — Engineers bevestigen volledig herstel in het aantal publiek geregistreerde toestellen vanaf 12:08 uur. Hierbij wordt deze melding gesloten. — Update Bericht...
— Afmelding donderdag 28 maart 2024 12:45 uur —
Engineers bevestigen volledig herstel in het aantal publiek geregistreerde toestellen vanaf 12:08 uur.
Hierbij wordt deze melding gesloten.
— Update Bericht donderdag 28 maart 2024 12:15 uur —
Engineers melden herstel te zien in publiek geregistreerde toestellen vanaf 11:50 uur.
Voor nog niet herstelde registraties kan een herstart van het toestel of voice-applicatie benodigd zijn.
Engineers houden de registraties in verscherpte monitoring.
—Oorspronkelijk bericht donderdag 28 maart 2024 12:00 uur—
Onze engineers hebben geconstateerd dat een beperkt aantal geregistreerde toestellen hun registratie hebben verloren.
Wanneer klanten melden dat toestellen geen registratie meer hebben adviseren wij om het eerst van een herstart te voorzien.
Engineers zijn aangestuurd voor onderzoek en herstel