Storing porteren blauwe simkaarten

— Afmelding 3 maart 2020 17:25 uur —

Onze engineers hebben een controle tijdens de inleg toegevoegd. Bij het porteren van blauwe simkaarten is het niet meer mogelijk dit met behoud van simkaart uit te voeren. Tijdens het bestellen wordt dit aangegeven.

— Update 2 maart 2020 13:10 uur —

De storing die gemeld is als “Storing: Porteren van Telfort consumenten simkaarten” blijkt na verdere analyse anders te zijn dan eerder gemeld. De storing is daarom hernoemd naar “Storing porteren blauwe simkaarten”.

Op dit moment is het mogelijk dat blauwe simkaarten na het porteren met behoud van simkaart niet meer werken. Deze simkaarten zijn te herkennen aan de blauwe kleur van de simkaart. Om te voorkomen dat de simkaart niet meer werkt adviseren we deze porteringen NIET af te roepen. Porteer-orders die nog niet afgerond zijn zullen geannuleerd worden.

Het is wél mogelijk porteerverzoeken zonder behoud van simkaart in te leggen.

Engineers hebben de oorzaak gevonden en onderzoeken een controle in de inleg van porteringen. Op dit moment worden orders handmatig afgewezen om te voorkomen dat dienstverlening op een simkaart stopt.

— oorspronkelijke melding 28 februari 2020 11:00 uur—

Onze engineers constateren dat mobiele porteringen met simkaart behoud van een Telfort consumenten simkaart niet uitgevoerd kunnen worden.
Om te voorkomen dat de simkaart niet meer werkt adviseren we deze porteringen NIET af te roepen.

Porteer orders die nog niet afgeroepen zijn, zullen we annuleren. Deze orders dienen opnieuw ingelegd te worden als portering zonder simkaart behoud. Maak bij deze aanvraag gebruik van de ‘groene’ simkaarten.

Onze engineers hebben deze storing in onderzoek.

We houden je op de hoogte.


Getroffen diensten:

Mobiel