Inkomende & Uitgaande gesprekken via ASB6 (HIP)

— afmelding 21:30 uur —

De controles op de Applicatie Server wijzen uit dat de storing definitief is verholpen.
Om 19:45 uur waren alle processen hersteld en beschikten eindgebruikers weer volledig over de telefoniedienst.

De RFO volgt in de komende week.

— update 20:30 uur —

Onze engineers hebben in samenwerking met BroadSoft de oorzaak van de verstoring gevonden.
De eerste tests verlopen positief.

Na afloop van de testscenario’s zullen we een volgende update plaatsen.
Naar verwachting volgt deze om 21:30 uur.

—- update 17:30 uur —

De werkzaamheden die we samen met BroadSoft hebben uitgevoerd, leiden nog niet tot een oplossing.
BroadSoft schrijft op dit moment een update voor de Applicatie Server. De doorlooptijd voor de oplossing is nog niet bekend.

Onze engineers blijven actief troubleshooten in samenwerking met de leverancier.

Wij houden je op de hoogte. We verwachten de volgende update om 20:00 uur te plaatsen.

— update 15:00 uur —

BroadSoft meldt dat tussen 15:00 en 15:15 uur de database van de Applicatie Server wordt opgeschoond. De oorzaak van de verstoring is achterhaald. Er wordt gewerkt aan een structurele oplossing.

Volgende update volgt zodra duidelijk is wat het resultaat is van deze maatregelen, maar uiterlijk 16:00 uur.

— update 13:30 uur —

Het onderzoek door BroadSoft op de Applicatie Server is nog gaande.
Uit onze monitoring en meldingen van gebruikers blijkt dat het grootste deel van de gesprekken goed verloopt.
Inkomende gesprekken voor met name Call Center gebruikers en Huntgroepen kunnen niet worden afgehandeld.

Volgende update om 15:00 uur.

— update 12:30 uur —

BroadSoft werkt nog steeds aan de oplossing van de verstoring. Zodra we voortgang kunnen melden, zullen wij dit bericht direct updaten.

Let op: Wacht met het afroepen van porteringen tot de ASB6 volledig is hersteld. Dit geldt voor vaste telefoonnummers en mobiele nummers met Vast-Mobiel.

Volgende update uiterlijk om 13:30 uur.

— update 11:30 uur —

BroadSoft engineers bereiden maatregelen voor om ACD-status (het kunnen instellen van beschikbaarheid in Call Center en inloggen voor Flexseating) weer beschikbaar te maken. Wij houden je op de hoogte van de voortgang.

Volgende update om 12:30 uur.

— update 11:00 uur —

Gebruikers van Call Center en Receptionist applicaties kunnen nog niet kunnen in- en uitloggen. Gebruikers die niet-beschikbaar zijn in het Call Center kunnen daardoor niet bellen of gebeld worden.

Het in- en uitloggen van Flexseating is nog niet mogelijk.

Het onderzoek van BroadSoft op de Applicatie Server is nog steeds gaande.

Volgende update volgt om 11:30 uur.

— update 10:30 uur —

Het aantal telefoongesprekken voor deze eindgebruikers is hersteld tot het normale niveau.

Het onderzoek door BroadSoft is nog gaande. De Applicatie Server geeft nog steeds diverse storingsmeldingen.
Onze engineers doen onderzoek naar het herstel van Call Center en Receptioniste applicaties, BLF en HIPIN.

Volgende update om 11:30 uur.

— update 09:55 uur —

Onze engineers zien herstel van de inkomende en uitgaande gesprekken. Een groot deel van de gebruikers beschikt weer over de telefoniedienst.
De applicaties (Call Center, Receptioniste en HIPIN) werken nog niet.

Let op: Wacht met het afroepen van porteringen tot de ASB6 volledig is hersteld. Dit geldt voor vaste telefoonnummers en mobiele nummers met Vast-Mobiel.

Volgende update voor 11:00 uur.

— update 09:00 uur —

De engineers van BroadSoft zijn nog steeds bezig met het onderzoek aan de Applicatie Server.

Als je een portering op afroep hebt gepland voor vandaag, adviseren wij je deze uit te voeren na herstel van de ASB6.
We bereiden een oplossing voor voor de porteringen die om 11:00 uur staan ingepland.

Voor 10:00 uur plaatsen we een nieuwe update.

— update 08:15 uur —

Engineers van de leverancier zijn ingelogd op de Applicatie Server om de storing te onderzoeken.

Naar verwachting plaatsen we uiterlijk 09:00 uur een nieuwe update.

— oorspronkelijk bericht 07:45 uur —

Zojuist hebben engineers vastgesteld dat de Applicatieserver 6 niet meer functioneert.
Dit betekent dat gebruikers op deze Applicatieserver niet meer kunnen bellen en gebeld worden.
Het gaat om een deel van de gebruikers van het HIP platform.

Onze engineers hebben de leverancier ingeschakeld. Er wordt met de hoogste prioriteit gewerkt aan een spoedige oplossing.

Wij houden u op de hoogte.


Getroffen diensten:

HIP VoIP