Inkomend telefonie verkeer

— Update 31 augustus 2017 16:00 uur —

Op donderdag 31 augustus 2017 tussen 17:00 uur en 17:15 uur wordt er onderhoud uitgevoerd aan het AP-Yealink profiel. Met deze aanpassing voorkomen we dat verstoring op ‘Inkomend telefonie verkeer’ zich nog voordoet.

Wij adviseren u om ná het onderhoud de toestellen te herstarten. Na deze herstart is het gewijzigde profiel ingeladen. Bij vragen kunt u contact opnemen met afdeling support.

— Update 30 augustus 2017 17:00 uur —

Het onderzoek is nog lopende. Er is nog geen oplossingstermijn bekend.

Wij houden u op de hoogte.

— update 30 augustus 2017 11:00 uur —

Onderzoek naar de oorzaak is nog volop gaande. Er is extra expertise ingeschakeld. U ontvangt uiterlijk om 17:00 uur een update.

— update 29 augustus 2017 22:00 uur —

Engineers van KPN werken nog aan een oplossing.

Wanneer u impact heeft van deze verstoring adviseren wij om middels een custom tag de G729 codec volledig te verwijderen, ook wanneer u reeds de G711 codec gebruikt.

— update 29 augustus 2017 17:00 uur —

KPN werkt 24/7 aan een oplossing.

Onderzoek van KPN heeft uitgewezen dat de verstoring alleen optreedt bij gebruik van de G729 codec. Wij adviseren, indien mogelijk, als tijdelijke workaround de G729 codec niet mee te sturen.

— update 29 augustus 2017 13:30 uur —

KPN heeft voor verder onderzoek de hardware leverancier aangestuurd.
U ontvangt uiterlijk om 17:00 uur een update.

—  update 28 augustus 2017 21:30 uur —

Onderzoek is nog lopende. Er is nog geen oplossingstermijn bekend.

— aanmelding 28 augustus 2017 16:00 uur —

Engineers constateren dat inkomende gesprekken op Call Centers, Auto Attendants, huntgroepen en in Call Forwarding scenarios in enkele gevallen direct verbroken worden.

KPN heeft de verstoring in onderzoek. Wij houden u op de hoogte.


Getroffen diensten:

HIP HIP Express Office KPN EEN VoIP