Doorverbinden van gesprekken

— Afmelding 25 november 16:00 uur —

Analyse van testoproepen door onze engineers toont aan dat de verstoring is opgelost.
We sluiten deze melding.

— UPDATE 24 november 2014 16:45 uur —

Onze engineers heeft bericht ontvangen dat de technische oorzaak van de verstoring is achterhaald en opgelost.
De engineers controleren deze informatie met behulp van testoproepen.

Naar verwachting melden wij de storing morgen definitief af.

— UPDATE 24 november 2014 15:30 uur —

In de Kennisdatabase is een toelichting toegevoegd met betrekking tot deze verstoring.
U vindt deze toelichting als bijlage bij het artikel VOIP | VOIP Algemeen | Troubleshooting | Known Issues

— UPDATE 21 november 15:00 uur—

Het onderzoek bij de externe telecom providers wordt dit weekend doorgezet.

Deze providers geven aan de oorzaak te hebben vastgesteld en werken aan een oplossing.

Zodra wij nieuwe informatie hebben, informeren wij u.

— UPDATE 19 november 15:30 uur —
Onze engineers voeren samen met andere telecom providers voortdurend onderzoek uit naar de gemelde verbroken gesprekken.
Het is vast komen te staan dat de oorzaak buiten het netwerk ligt, maar dat gesprekken door andere providers kunnen worden verbroken bij het doorverbinden op het netwerk.
De engineers zijn in gesprek met deze providers om de technische afhandeling van het doorverbinden te veranderen.
Daarnaast blijft een groot gedeelte van het verkeer een andere route volgen om de normale functionaliteit te garanderen.

Wij houden u op de hoogte.

— UPDATE 18 november 13:30 uur —

De samenwerking met de andere telecom providers heeft ervoor gezorgd, dat de impact voor onze partners is gereduceerd.
De engineers ontvangen ondanks de doorgevoerde wijzigen nog enkele meldingen van haar partners, inzake het verbreken van gesprekken bij het doorverbinden.
Dit is afhankelijk van de routering die door externe providers wordt gekozen. Vanzelfsprekend zijn wij in overleg om de verstoring definitief te verhelpen.

— UPDATE 17 november 11:30 uur —
In samenwerking met andere telecom providers wordt een deel van de inkomende gesprekken nu via andere paden naar ons netwerk geleid.
Deze maatregel lost de verstoring van het verbreken van gesprekken bij het doorverbinden op.

Onze engineers monitoren de inkomende gesprekken intensief om de oplossing van de verstoring te kunnen bevestigen.

— UPDATE 14 november 15:00 uur —
Onze engineers hebben in samenwerking met andere operators onderzoek uitgevoerd en afgerond.
Een gesprek naar het netwerk kan over verschillende externe partijen ons platform bereiken. Eén van deze partijen verbreekt door onbekende oorzaak gesprekken, die aan onze zijde in de wacht worden gezet of doorverbonden.

Doordat de oorzaak buiten ons netwerk ligt, zijn onze engineers voor het oplossen van deze storingsmelding afhankelijk van externe partijen. Een verwachte hersteltijd is daarom op dit moment niet te geven.

Wij houden u op de hoogte.

— UPDATE 13 november 16:40 uur —

Het onderzoek is nog gaande, naast onze engineers zijn hierbij engineers van andere telecomproviders betrokken.

Wij houden u op de hoogte.

— Oorspronkelijke melding —

Uit meldingen van eindgebruikers blijkt dat een deel van gesprekken bij het doorverbinden verbroken wordt.
Onze engineers onderzoeken de meldingen.

Wij houden u op de hoogte.


Getroffen diensten:

HIP KPN EEN